באילו אסטרטגיות נוקטת הגננת על מנת לסייע לתלמידיה לפתח מיומנויות בשליטה עצמית? מחקר איכותני, 3 תצפיות בגן ילדים
מוסד לימוד | מכללת לוינסקי לחינוך |
סוג העבודה | עבודה אקדמית |
מקצוע | חינוך |
מילות מפתח | SEL, אמפטיה, אמפתיה, גיל רך, גן ילדים, היענות, התנהגות פרו-חברתית, וויסות עצמי, יחסים חמים, מיומנויות חברתיות, מיומנויות רגשיות, ציות, שליטה עצמית, תכנית רגשית חברתית |
ציון | 90 |
שנת הגשה | 2017 |
מספר מילים | 10790 |
מספר מקורות | 24 |
תקציר העבודה
עבודת מחקר במסגרת חינוך לגיל הרך הבודקת כיצד הגננת משיגה היענות חיובית ושליטה עצמית מתלמידיה. באמצעות גבולות וכללים ברורים, יחסים חמים ואיכפתיים ותוכנית רגשית חברתית.
תוכן עניינים
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1. ניהול כיתה – תפקידים ומטרות בעבר ובימינו
2.2. גישת SEL בניהול כיתה
2.2.1. למידה חברתית רגשית
2.2.2. בניית יחסים אכפתיים בין המורה לתלמיד ובין התלמידים לבין עצמם
2.2.3. גבולות מתאימים וברורים ואחריות קולקטיבית
2.3. רמת ציות ושיתוף פעולה כביטויים ליכולות בשליטה עצמית.
2.5. סוף דבר
3. מתודולוגיה
3.1. שאלת המחקר
3.2. סוג המחקר
3.3. הקשר המחקר
3.4. כלי המחקר
3.5. הליך המחקר
3.6. הבטחת זכויות הנחקרים והיבטים אתיים נוספים
3.7. עיבוד נתונים
4. ממצאים
4.1. ניהול שגרה, חוקים וכללים מתאימים וברורים כאמצעי לפיתוח שליטה עצמית
4.2. כינון יחסים אכפתיים
4.3. אסטרטגיות ייחודיות של הגננת
5. דיון