סוגיות בחינוך מיוחד בדוק
מוסד לימוד | האוניברסיטה הפתוחה |
סוג העבודה | ממ"ן |
מספר ממ"ן | 11 |
מקצוע | קרימינולוגיה |
קורס | סוגיות בחינוך מיוחד |
מילות מפתח | ממן 11, סוגיות בחינוך מיוחד - מגוון עבודות בנושא סוגיות בחינוך מיוחד |
ציון | 97 |
שנת הגשה | 2022 |
מספר מילים | 1287 |
מספר מקורות | 1 |
תקציר העבודה
שאלה 1:
אוכלוסיית היעד שבחרתי הינה אוכלוסייה עם לקויות בשכיחות גבוהה והיא כוללת בתוכה את העיכוב שפתי ולקות למידה.
עיכוב שפתי- משמעות העיכוב הינה איחור בהתפתחות השפה (דיבור בגיל מאוחר, סיכול אותיות). מאובחן בטיפת חלב בדרך כלל ע"י רופא באמצעות בדיקות התפתחויות ובהשוואה לנורמה ביחס לגיל הילד. ילדים שמדברים בשפה מאוד מצומצמת או שהם לא מצליחים לבנות משפט או שההגייה שלהם מאוד מסורבלת ולא ברורה, או שהם לא מבינים חלק גדול מהמילים והדברים שאנחנו אומרים להם. אבל אם ניראה שיש כל הזמן התקדמות אפשר להמתין עם זה קצת ולעקוב. ניתן לתת האבחנה הזאת רק בגיל הרך ולכן אין כיתות לעיכוב שפתי בבתי הספר אלא רק גנים המיועדים לכך. משרד החינוך מכיר בלקות הזאת ומאפשר להורים לקבל שירות חינוך מיוחד בגן ועד כיתה ג' בלבד. אם הבעיה השפתית לא נפתרה עד כיתה ג' ככל הניראה האבחנה הראשונית הייתה לא מדויקת, ולא מדובר רק באיחור שפתי אך אם נטפל בו נכון והאבחנה תהיה נכונה, הילד אמור לצמצם את הפער ולהשתלב בכיתה רגילה.
הקשיים בשילוב שההורים נתקלים בהם:
הקשיים הם לרוב חברתיים- הילדים לא מוזמנים לימי הולדת, לא מוזמנים פעילויות מחוץ לשעות הלימודים ומסיבות כיתתיות, המורה פחות משתפת אותם בשיעור בכיתה בגלל שיותר קשה להם לדבר ולבטא את עצמם, הילדים פחות מתחברים לחברים בכיתה בגלל הקושי והפחד מלדבר לא טוב או לא שהם בכלל לא מדברים וזה יכול לגרום להם לבעיות נפשיות ובעיות עצבים ולהורים אין דרך לדעת ולעזור להם להתמודד עם זה.