סוגיות בחינוך מיוחד בדוק

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 12
מקצוע
קורס
מילות מפתח ,
ציון 97
שנת הגשה 2022
מספר מילים 1111
מספר מקורות 1

תקציר העבודה

א. מדריך האבחון העדכני DSM – 5 הוא מדריך של הגדרות פסיכיאטריות. מדריך שמתעדכן פעם בכמה שנים והוא מכיל את כל ההגדרות לכל סוגי ההפרעות הפתולוגיות, בעיות התפתחות, בעיות נפשיות ולקויות שונות עם קריטריונים ברורים להבחנה. מדריך שבו משתמשים אנשי מקצוע, פסיכולוגים, פסיכיאטרים וכו'. המהדורה החמישית יצאה בשנת 2013 וזה העדכון האחרון שיצא עד היום.
ההגדרה למוגבלות שכלית התפתחותית של גיל לפי ה- DSM 5 : מוגבלות שכלית התפתחותית או לקות אינטלקטואלית היא הפרעה שבאה לידי ביטוי בשלב ההתפתחותי של האדם שכוללת מגבלות אינטלקטואליות ותפקודיות הסתגלותיות בפן התפיסתי, החברתי והמעשי.
שלושה קריטריונים חלים על מוגבלות זו:
א. חסך בתפקודים אינטלקטואלים- תפקודים אלו נבדקים על ידי מבחני משכל ועל ידי הערכה קלינית של איש מקצוע והוא צריך לעקוב אחרי ההתפתחות של הילד. "הוא לא מדבר ומאד קשה להבין מה הוא רוצה" היכולת הקוגניטיבית שלו נמוכה
ב. חסכים בתפקוד הסתגלותי- כל המיומנויות והכישורים שילד צריך על-מנת לחיות באופן עצמאי בקהילה. ישנו קושי משמעותי ברכישת מיומנויות מסתגלות וצורך מתמיד בסיוע במגוון תמיכות כדי להגיע לעצמאות ולאיכות חיים מספקת את מערבבת עם ההגדרה משנת 2002 המתייחסת למערך התמיכות. "גיל הוא ילד שזקוק להרבה עזרה: הוא לא יכול לאכול לבד, או להתלבש לבד, הוא זקוק לעזרה במקלחת ובשירותים."