ממן 13 תכנון לימודים הוראה והערכה כולל שאלות ציון 100!
ממ"ן בחינוך,
סוג העבודה | ממ"ן |
מקצוע | חינוך |
מילות מפתח | ציון 100 |
שנת הגשה | 2017 |
מספר מילים | 2062 |
מוסד לימוד | האוניברסיטה הפתוחה |
קורס | תכנון לימודים, הוראה והערכה |
תקציר העבודה
שאלה 1
א. מה הרציונל העומד בבסיס שיטות ההוראה למידה ממוקדות תלמיד. הסבירו.
הרציונל העומד בבסיס שיטות ההוראה למידה ממוקדת תלמיד הוא להתאים את ההוראה לצורכי הלומד, לאפשר לו לקחת אחריות על למידתו, לממש את הפוטנציאל הטמון בו ולפתח לומד אחראי ואוטונומי.
הוראה הממוקדת בתלמיד מזוהה ביסודה עם הגישה הפידוצנטרית השמה במרכז את הלומד ואת צרכיו. כל תלמיד הוא בעל מטען של רצונות, נטיות, דחפים וכשרים, הנמצאים בתהליך של התפתחות. תפקידו של החינוך לעזור לתלמיד להגשים את הפוטנציאל הטמון בו. אפשר לעשות זאת באמצעות השתתפות פעילה של התלמיד בתהליך הלמידה ובתכנונה, ובאמצעות פיתוח החירות והאחריות האישית.
שיטות הוראה ממוקדות תלמיד קשורות קשר אמיץ לתנועה הפרוגרסיבית, בראשותו של ג’ון דיואי ויונקות גם מן הרעיונות של רוג’רס, ממייצגי הזרם ההומניסטי בפסיכולוגיה.
כדי להפעיל שיטות הוראה ממוקדות תלמיד,