תכנון לימודים הוראה והערכה כולל שאלות!
מוסד לימוד | האוניברסיטה הפתוחה |
סוג העבודה | ממ"ן |
מספר ממ"ן | 13 |
מקצוע | חינוך |
קורס | תכנון לימודים, הוראה והערכה |
מילות מפתח | ציון 100 |
ציון | 100 |
שנת הגשה | 2017 |
מספר מילים | 2062 |
תקציר העבודה
שאלה 1
א. מה הרציונל העומד בבסיס שיטות ההוראה למידה ממוקדות תלמיד. הסבירו.
הרציונל העומד בבסיס שיטות ההוראה למידה ממוקדת תלמיד הוא להתאים את ההוראה לצורכי הלומד, לאפשר לו לקחת אחריות על למידתו, לממש את הפוטנציאל הטמון בו ולפתח לומד אחראי ואוטונומי.
הוראה הממוקדת בתלמיד מזוהה ביסודה עם הגישה הפידוצנטרית השמה במרכז את הלומד ואת צרכיו. כל תלמיד הוא בעל מטען של רצונות, נטיות, דחפים וכשרים, הנמצאים בתהליך של התפתחות. תפקידו של החינוך לעזור לתלמיד להגשים את הפוטנציאל הטמון בו. אפשר לעשות זאת באמצעות השתתפות פעילה של התלמיד בתהליך הלמידה ובתכנונה, ובאמצעות פיתוח החירות והאחריות האישית.
שיטות הוראה ממוקדות תלמיד קשורות קשר אמיץ לתנועה הפרוגרסיבית, בראשותו של ג'ון דיואי ויונקות גם מן הרעיונות של רוג'רס, ממייצגי הזרם ההומניסטי בפסיכולוגיה.
כדי להפעיל שיטות הוראה ממוקדות תלמיד,