בין ציון לציונות- בדוק

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 12
מקצוע
קורס
מילות מפתח , , ,
ציון 84
שנת הגשה 2018
מספר מילים 2082
מספר מקורות 1

תקציר העבודה

שאלה 1
מתוך מאמר של דניאל גוטוויין: "אוטופיה והגשמה: אנטישמיות ושינוי עצמי כ"כוח מניע" בהגות הציונית המוקדמת של הרצל". (מקראת הקורס).
סעיף א'
בנימין זאב הרצל טען עוד בשלבים המוקדמים של פעילות התנועה הציונית את הסיסמא "אם תרצו אין זו אגדה" זהו ביטוי לאחת הבעיות שעמדו במוקד הציונות והתנועה היא תוכנית "ריאלית בת הגשמה". הרצל דן בשאלת "הכוח המניע" של הציונות ועל פיו זה האנטישמיות……..
סעיף ב'
שאלת "הכוח המניע" של הציונות היא שאלה שדנו בה רבות ובמאמר של דניאל גוטוויין עלו הבדלי דגשים בין הרובד הגלוי התעמולתי הרשמי של הרצל לבין הרובד הסמוי.
הרובד הגלוי הוא האנטישמיות שעל פי המאמר של דניאל גוטוויין אומר שזה "מוליד" את צרת היהודים, מביא לתודעה בפני השאר על מצבם של היהודים ולכן היהודים ….
שאלה 2
נאום הפתיחה של בנימין זאב הרצל בקונגרס הציוני הראשון שיזם בעיר בזל שבשווייץ בין 29 ל-31 באוגוסט, בשנת- 1897, כינוס זה הוא הגדול הראשון של צירי התנועה הציונית והוא ראשון הקונגרסים הציונים העולמיים.
הקונגרס כונס בעקבות ההתעוררות הלאומית של היהודים ………
שאלה 3
בין השנים 1904-1914 התרחש בתנועה הציונית תהליך שינוי הדגש מפעילות מדינית לפעילות מעשית ורוחנית.
הרצל כתב את מאמרו "מדינת היהודים" ובהבנתו את חזונו והשקפותיו, גרמו לחלק מהציבור לראות את הרצל כהוזה. הרצל רצה לשכנע את סולטן האימפריה העותומנית, לשנות ………