השלכות הקידמה הטכנולוגית על היחסים בין מורה - תלמיד: אתגרים ויתרונות
מוסד לימוד | אוניברסיטת בר-אילן |
סוג העבודה | עבודת סמינריון |
מקצוע | חינוך |
מילות מפתח | חינוך, טכנולוגיה, ייעוץ חינוכי, מורים, מתבגרים, קידמה, תלמידים |
ציון | 96 |
שנת הגשה | 2024 |
מספר מילים | 9159 |
מספר מקורות | 17 |
תקציר העבודה
תקציר
במסגרת המחקר בחרנו לבדוק את ההשלכות של המהפכה הדיגיטלית על היחסים בין מורה לתלמיד ולשקף את האתגרים והיתרונות הנובעים משימוש בטכנולוגיה ביחסים אלו. לצורך כך ראינו חמישה מורים ותלמיד אחד. במהלך ניתוח הראיונות התמקדנו בשלוש תמות מרכזיות: גבולות, קשר ותקשורת ולמידה.
פרק א': רקע תיאורטי – מבוא
בשנים האחרונות חלה התפתחות מואצת בטכנולוגיה ובשימוש באמצעים דיגיטליים בכל תחומי החיים. התפתחות זו הואצה בעקבות תקופת הקורונה ומהפכת ה-AI. כתוצאה מכך, יותר ויותר מורים ותלמידים עושים שימוש בכלים דיגיטליים, ושימוש זה צפוי להמשיך ולגבור בשנים הבאות. התפתחות זו מעלה אתגרים משמעותיים בתחומי חיים שונים, הן מבחינה פדגוגית והן מבחינת מערכות היחסים בין המורה לתלמיד, בין התלמידים לבין עצמם ובקרב ההורים.