מטלת מנחה- התנהגות ארגונית מיקרו 10430 -סתיו 2019

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 11
מקצוע
קורס
מילות מפתח
ציון 92
שנת הגשה 2019
מספר מילים 1018

תקציר העבודה

שאלה 1
א) האסכלה הניהולית הנהוגה ה"הרשי" היא אסכולת יחסי אנוש, אחד ממאפייניה המרכזיים הם לשים דגש על שביעת הרצון של העובד, העובד הוא יצור מורכב בעל צרכים שונים, ויש צורך לדאוג לסיפוקם כתנאי לחיים מלאים ובריאים יותר בכדי שיוכלו לתפקד טוב יותר במקום העבודה.
עולה מן הכתבה שהמנכ"לית של החברה מקשיבה לעובדי החברה, היא "יורדת" למטה ומקשיבה לדאגות בקשות שלה עובדים כמו כן …היא מעודדת רצון טוב בקרב העובדים ובשקט יוצרת כוח עבודה נאמן על ידי כך שהיא מעניקה להם תגמול הוליסטי ורב ערך…

ב) ..נוטה למשוך עובדים מסוג מסוים.., החברה מותירה את רווחי הארגון לידי קרן צדקה שמטרתה לעזור לבית יתומים למעוטי יכולת. עובדים אמורים להיות בעלי ערך-על ,ערך קידום האחר, אוניברסליזם. החברה דואגת לרווחת היתומים מיעוטי יכולת, היא רוצה להנחיל דאגה לרווחת האנושות לסביבה. אנשים המדגישים את ערכי קידום האחר מעוניינים בעבודה בעלת ערך חברתי ופחות מתעניינים בתגמול אישי. ערך אוניברסליזם מתבטא בכך שאנשים עם תכונות אליו דואגים לרווחת הכלל, רצונם להבין אנשים ולקבל אחרים מהם, הם בעלי פתיחות אינטלקטואלית ורגשית לסביבה לכן ניתן להסיק כי על פי דברי המנכ"לית עובדים מסוג מסוים, הכוונה היא אנשים עם ערכים מסוימים הדגש הוא על ערך אוניברסליזם.