מיינדפולנס ככלי להתמודדות עם תסמיני הפרעת קשב וריכוז (ADHD)

סוג העבודה
מקצוע ,
מילות מפתח , , , , ,
שנת הגשה 0000
מספר מילים 1411
מספר מקורות 7

תקציר העבודה

העבודה הינה עבודת סוף קורס המהווה סקירה מקיפה בנושא השפעת המיינדפולנס על תסמיני הפרעת הקשב והריכוז. בנוסף לכך, בעבודה מוצגת תוכנית התערבות באמצעות מיינדפולנס המוצעת לאנשים עם ADHD.

מבוא
הפרעת קשב וריכוז (ADHD) היא הפרעה נוירו-התפתחותית המשפיעה על כ-5-10% מהילדים ו-2-5% מהמבוגרים ברחבי העולם (Centers for Disease Control and Prevention, 2022). הפרעת קשב וריכוז משפיעה על חיי היומיום של מתמודדיה ובאה לידי ביטוי בכל תחומי החיים (Schmid, 2016). בעוד שתרופות משמשות בדרך כלל לניהול תסמיני הפרעות קשב וריכוז, הן עשויות לא להיות יעילות עבור כולם או עלולות לגרור תופעות לוואי לא רצויות. כתוצאה מכך, התערבויות אלטרנטיביות, מיינדפולנס ביניהן, זכו לתשומת לב מוגברת כאפשרות טיפול פוטנציאלית בהפרעות קשב וריכוז.
החשיבות של נושא המיינדפולנס כאפשרות טיפול פוטנציאלית להפרעות קשב וריכוז הינה גבוהה מכיוון שאפשרות זו נותנת מענה לצורך משמעותי להתערבויות חלופיות לטיפול בהפרעה. מכלול הראיות ההולך והגובר תומך בשימוש במיינדפולנס לצורך וויסות תסמינים של הפרעות קשב וריכוז, מצביע על כך שמדובר בהתערבות מבטיחה שעשויה להוביל לשיפורים משמעותיים בסימפטומים וברווחה הכללית. הבנת המנגנונים העומדים בבסיס ההשפעות המיטיבות של מיינדפולנס על ADHD חיונית לפיתוח מחקר והתערבויות קליניות עתידיות, עם פוטנציאל לשפר את חייהם של אנשים עם ADHD ובני משפחותיהם.