גנוסייד
מוסד לימוד | האוניברסיטה הפתוחה |
סוג העבודה | ממ"ן |
מספר ממ"ן | 11 |
מקצוע | היסטוריה וארכיאולוגיה, מדעי המדינה ויחבל |
קורס | ג'נוסייד (רצח עם) |
מילות מפתח | ג'נוסייד, ג'נוסייד ממן 11, ממן 11 גנוסייד |
שנת הגשה | 2021 |
מספר מילים | 2200 |
תקציר העבודה
יש תשובות לכל השאלות הבאות :
ענו על שלוש מתוך שלוש השאלות הבאות.
(קודות33) 1 שאלה
קראו את אמנת האו"ם למניעת וענישת הפשע השמדת- עם משת 1948) יחידה 1 ,עמ' 35-31 .(
סקרו בקצרה (כעמוד אחד) את הנושאים המהותיים המופיעים במסמך והסבירו לאחר מכן:
א. לפי האמנה, מהן דרכי הפעולה בג'וסייד בהקשר למניעה ולענישה?
ב. האם להערכתכן/ם דרכי פעולה אלו אכן מומשו ויושמו מאז 1948 ועד היום?
(קודות 33) 2 שאלה
בספר "מחשבות על הבלתי נתפס" (יחידה 1 ,(סוקר המחבר את תופעת הג'נוסייד כתופעה
המתפתחת בשלבים, בהם נוקטים מבצעי הג'נוסייד. קראו את תת-הפרק "רצח עם כתהליך"
(יחידה 1 ,עמ' 80-79 (וענו על השאלה:
א. מהם השלבים המתוארים בתת-הפרק "רצח עם כתהליך"? הסבירו בלשונכן/ (אין
להעתיק מספר הלימוד).
ב. כיצד יושמו שלבים אלה לקראת הג'נוסייד ברואנדה בין השנים 1994-1962 .
(קודות 34) 3 שאלה
קראו ביחידה על רואנדה את תת-הפרק "על תורת הגזע בתקופה הקולוניאלית" (עמ' 42-37 .(
תארו את התאוריה הגזעית הבלגית על אודות מוצאם של הטוטסי והעריכו: מדוע טוען מחבר
הספר כי תיאוריה זו הייתה הסיבה המרכזית לג'נוסייד ברואנדה?