לגדול עם הטלויזיה והאינטרנט

תקציר העבודה

ממן 11 לגדול עם הטלויזיה והאינטרנט

"ן 11

לגדול עם הטלוויזיה והאינטרנט:

שאלה 1:

א:

הגישה המגוננת היא גישה ביקורתית כנגד השפעה שלילית של הTV על הילדים גישה זו אומרת שיש הבדל גדול בין הילדים למבוגרים, הילדים אינם מפותחים שכלית כדי להתמודד עם תכנים מסוימים מה שהופך אותם לפגיעים וחשיפה לתכנים שאינם לגילם יכולה לפגוע בהתפתחות שלהם ולהשפיע עליהם לרעה. בכתבה שקראנו יש גידול גדול בחשיפת ילדים לתכנים לא רצויים, תפקיד ההורים הוא לשמור על הילדות של הילדים טהורה ומופרדת מעולם המבוגרים ההורים צריכים לפקח על הצפייה ולהסיר תכנים לא ראויים וכן לפקח על מספר שעות צפייה כדי שהילדים לא יתמכרו מסך. ההורים צריכים לקיים שיחות הדרכה בנושא המדיה עם הילדים, החוקר ניל פוסטמן טוען כי הילדים שנחשפים לתוכן לא לגילם מנסים לחקות את עולם המבוגרים ובזה מבטלים את המחיצות בין ההורים לילדים וכתוצאה מזה מגיעים למצב שלא מכבדים את ההורים.

לסיכום: הילדים מושפעים ממה שהם רואים בטלוויזיה ולכן רואים אלימות ומקרים של אי כיבוד הורים, להורים יש כלים לשפר את המצב על די שיחה עם הילדים והגבלת שעות הצפייה והתוכן.

ב:

מחקר שעוסק בשיחות של משפחות בהקשר הטלוויזיוני:

שם החוקר: פול מאסריס שנת המחקר: 1983

שם המחקר: שיחות סובבות מול הTV.

המחקר נערך על סמך דיווחים של אימהות בעת צפייה משותפת עם ילדיהם והדגש הוא על השיחות שהם עושות במהלך הצפייה.

שאלת המחקר: על מה מדברים במהלך הצפייה ומהם סוגי השאלות שהורים מקיימים עם הילדים במהלך הצפייה בTV?

ישנם שתי סוגי שיחות:

1: שיחות עם אוריינטציה למידע:

אלה שיחות שנערכות עם הילד במהלך והצפייה שיחות אלה מרחיבות את הידע של הילד כאשר הוא נחשף לתכנים חדשים, הילד שואל שאלות על העולם וכך מרכיב את הידע שלו. ההורה מסביר לילד מה תוכן מציאותי ומה לא.

2: שיחות בעלות אוריינטציה להתנהגות:

במהלך הצפייה הילד נחשף להתנהגויות טובות ולא טובות ההורים מסבירים לילד מה התנהגות חיובית ומה התנהגות שלילית בהתייחס לתוכן. הילד רוכש כלים כדי להבין את המציאות ולומד מהי התנהגות טובה.

ג:

שיחה שעשויה להתקיים בהקשר לתכנים אלימים בעלת אוריינטציה להתנהגות:

אמא ובנה יוסי צופים יחד בסדרה שנקראת פצועים בראש:

יוסי: אמא למה האנשים בסדרה מקללים?

אמא: יוסי זה רק סדרה זה לא אמיתי..

יוסי: אבל אמא למדנו שאסור לדבר ככה אז למה הם משתמשים במילים כאלה?

אמא: יוסי….