פסיכולוגיה בחינוך סמסטר ב' 2020
מוסד לימוד | האוניברסיטה הפתוחה |
סוג העבודה | ממ"ן |
מספר ממ"ן | 11 |
מקצוע | פסיכולוגיה |
קורס | פסיכולוגיה בחינוך |
מילות מפתח | מטלת מנחה ממ"ן 11 פסיכולוגיה בחינוך |
שנת הגשה | 2020 |
מספר מילים | 1501 |
מספר מקורות | 3 |
תקציר העבודה
א. הסבירו את המושגים הבאים: רמת שאיפה, צורך הישג, ציפיות )ייחוסים
סיבתיים
ב. בהסתמך על המושגים שהגדרתם בסעיף א' תארו את המאפיינים של תלמיד בעל
הישגים נמוכים )למשל מה תהיה רמת השאיפה של תלמיד בעל הישגים נמוכים
ומדוע(. יש להתייחס לכל מושג בנפרד, ולבסס את הדיון בכל מושג על ממצא
אמפירי מתוך חומר הלימוד.
שאלה 2
"האדם שואף להגיע לאיזון )הומיאוסטזיס".
א. הציגו גישה /מחקר התומכים בטענה זו וגישה/מחקר השוללים טענה זו.
ב. האם תיאוריית מידרג המניעים של מסלאו תומכת בטענה זו או שוללת אותה?
בססו תשובתכם על הנחות התיאוריה ולפחות על שניים מהשלבים בתיאוריה.
שאלה 3
ענו על הסעיפים הבאים בהתבסס על המאמר 'השכיחות וההשפעות של חרדת בחינות אצל ילדי בית
ספר" – מקדונלד )מקראת הקורס עמודים 70-51:
א. הסבירו מהי 'חרדת בחינות' ומהם מרכיביה.
ב. באיזו מידה ההשערה בדבר קשר בין חרדת מבחנים לבין ביצוע נתמכת
במחקרים המוצגים במאמר? ציינו מחקר שתמך בהשערה ומחקר שלא תמך
בהשערה.
ג. הסבירו בקצרה מהי חרדה מצבית ומהי חרדה מוכללת )בהתבסס על ספר
הקורס.
ד. האם חרדת בחינות היא חרדה מצבית או חרדה מוכללת? נמקו דבריכם
בהתייחס לשני סוגי החרדה.