קריאה תאוריה ומעשה
מוסד לימוד | האוניברסיטה הפתוחה |
סוג העבודה | ממ"ן |
מספר ממ"ן | 12 |
מקצוע | חינוך |
מילות מפתח | קריאה תאוריה ומעשה אוניברסיטה פתוחה |
שנת הגשה | 2020 |
תקציר העבודה
עבודה בקורס תאוריה קריאה ומעשה הכוללת את המודלים של הקריאה
ממ"ן 12
שאלה 1:
1.לא נכון, הגירוי עובר אל המוח דרך מערכת החישה.
2.לא נכון, זיכרון העבודה מכיל רק את המידע הנחוץ לתהליך הקוגנטיבי המסויים המתבצע בזמן נתון ושאליו מופנה הקשב
3.לא נכון, המידע החדש אינו נרשם שרירותי בזכרון לטווח ארוך,
אלא עובר עיבוד פנימי ומיוצג במבנים המאפשרים שליפה.
4.נכון, באזורי אסוציאציה מושווים הגירויים שנקלטו לסכמות קוגנטיביות המאוחסנות בזיכרון,
ובתהליכי תיאום אנחנו מבצעים קישור בין פיסות מידע לחוויה אחת שלמה,
וכך אזורי אסוציאציה מסייעים לנו בקישור תבנית אורתוגרפית של מילה למשמעותה.
שאלה 2:
א. מודעות פונולוגית היא מיומנות מטא לשונית שבאמצעותה אפשר להתייחס לרכיבים צליליים של מילים באופן הכרתי, יכולת מודעת שלנו לזהות, ולהפעיל צלילי דיבור במילה (זיהוי, פירוק, השמטה, מיזוג, החלפה ועוד)
התפתחות המודעות הפונולוגית מתחילה בינקות ,עוזרת להתפחות הדיבור ומגיעה לשיאה עם רכישת הקריאה והכתיבה.
מודעות זו חשובה לתהליך הקריאה מכיוון שהיא עוזרת לנו לדעת לפרק את…