תכנון לימודים הוראה והערכה כולל שאלות!
מוסד לימוד | האוניברסיטה הפתוחה |
סוג העבודה | ממ"ן |
מספר ממ"ן | 12 |
מקצוע | חינוך |
קורס | תכנון לימודים, הוראה והערכה |
מילות מפתח | ציון 100 |
ציון | 100 |
שנת הגשה | 2017 |
מספר מילים | 1607 |
תקציר העבודה
א.הסבירו מהן מטרות התנהגותיות ומה תפקידן.
הפסיכולוגיה ההתנהגותית השפיעה במידה רבה על המגמה של הגדרת מטרות התנהגותיות במערכות חינוך ולמידה. מטרות התנהגותיות הינן מטרות ברורות המנוסחות באופן מדויק ומנקודת מבטו של הלומד, תוך פירוט תוצאות הלימוד הצפויות. הן מציינות מה אמור הלומד להיות מסוגל לעשות עם סיום הלימוד של נושא כלשהו, ומפרטות את התנאים שבהם מתבצעת הפעילות הלימודית.
רוברט מאגר תרם תרומה חשובה להגדרתן ולניסוחן של מטרות התנהגותיות. לדעתו, בלא הגדרה מדויקת של מטרות תכנית או שיעור, יכולים אלו לסטות לכיוונים בלתי רצויים. ובכדי להמחיש זאת, הציג מאגר את המשל שלהלן-"אם אינך בטוח לאן פניך מועדות, סופך שתגיע למקום אחר".
מאגר קבע שלושה כללים חשובים להגדרת מטרות התנהגותיות: