תכנון ניתוח ועיצוב מערכות מידע סמסטר 2021ב (ציון 98)

תקציר העבודה

(40%) 1 שאלה
שרטטו תרשים DFD העונה על התיאור המילולי של מערכת המידע.
תיאור המערכת:
הנושאים העיקריים שהמערכת מטפלת בהם הינם קליטת בניין חדש, קליטת לקוחות חדשים (בעלי
משרדים), תקלות וכן הפקת דוחות.

לעוד סמינריונים בהנדסה ותעשייה
קליטת בניין חדש
המערכת תאפשר לקלוט פרטי בניין אשר כוללים: קוד מזהה, כתובת מלאה (רחוב, מספר, עיר),
מספר משרדים, לוח תעריפים, איש קשר, טלפון של איש הקשר וכתובת דואר אלקטרוני של איש
הקשר.
המערכת מפיקה באותו היום הודעה לנציג החברה עם פרטי הבניין החדש. כמו כן, ישלח לאיש
הקשר בבניין שם משתמש וסיסמת כניסה.
קליטת משרד
המערכת תאפשר לקלוט פרטי משרד אשר כוללים: קוד מזהה (קוד הכולל את מספר הבניין ואת
מספר המשרד) , שם החברה ששוכרת את המשרד, שם איש קשר, ת"ז, טלפון וכתובת דואר
אלקטרוני.
אחת ליום המערכת מפיקה הודעה לאיש הקשר במשרד שהצטרף באותו היום ומנפיקה לו סיסמת
כניסה למערכת ושם משתמש.
תקלות
המערכת תאפשר לאנשי הקשר במשרדים לדווח על תקלות שיש בבניין. לאחר כל דיווח איש הקשר
יקבל הודעה על כך שפנייתו התקבלה והיא נמצאת בטיפול.
הפקת דוחות:
המערכת תאפשר להפיק מספר דוחות כמפורט להלן:
א) דוח בניינים חדשים. דוח מעודכן של כל הבניינים החדשים הרשומים במאגרי המערכת עד לרגע
הפקת הדוח. דוח זה מוגש אחת לרבעון למנהל החברה בתחילת הרבעון.
ב) דוח משרדים חדשים. דוח מעודכן של כל המשרדים שהצטרפו עד בחודש האחרון. דוח זה מוגש
למנהל התפעול אחת לחודש.
ג) דוח תקלות. דוח המפרט את התקלות המופיעות במאגרי המערכת. דוח זה מוגש למנהל
התפעול אחת לשבוע, בסופו או עפ"י דרישתו וכן למנהל החברה אחת לחודש.
5
(60%) 2 שאלה
להלן מובא תיאור מילולי של מערכת המידע לניהול משאבי אנוש. במידה ועליכם להניח הנחות ו/או
להשלים נתונים אשר אינם מצוינים באפיון, נא רשמו זאת בתחילת תשובתכם.
תיאור המערכת:
הנושאים העיקריים שהמערכת מטפלת בהם הינם קליטת עובד חדש, עדכון נתונים ובקרתם וכן
הפקת דוחות.
קליטת עובד:
המערכת תאפשר לקלוט פרטי עובד אשר כוללים: ת"ז, שם מלא, כתובת, מחלקה, השכלה, סטטוס
וותק, קוד תעריף שכר, קוד תנאים סוציאליים וסיסמת לקוח. סטטוס הוותק יהיה חדש במשך
שלושה חודשים מרגע הצטרפות העובד לארגון ולאחר מכן ישתנה לוותיק.
אחת ליום המערכת מפיקה הודעה לעובד שהצטרף באותו היום, המברכת אותו על הצטרפותו
לארגון ומנפיקה לו סיסמת עובד למערכת.
אחת לשבוע או עפ"י דרישתו של המנכ"ל מבוצע מעקב אחר שגויים, קרי חיפוש אחר עובדים חדשים
שלא קיבלו הודעת הצטרפות למערכת וסיסמת לקוח.
עדכון נתונים ובקרה:
המערכת תאפשר למנהל הארגון להזין את התעריפים הנהוגים בארגון. התעריפים מתייחסים הן
לרמות השכר השונות והן לתנאים הסוציאליים.
אחת לשנה נשלח לעובד מכתב עם פרטי התעריפים המוזנים לו במערכת (תעריף שכר ותעריף תנאים
סוציאליים).
הפקת דוחות:
המערכת תאפשר להפיק מספר דוחות כמפורט להלן:
ד) דוח עובדים חדשים. דוח מעודכן של כל העובדים החדשים הרשומים במאגרי המערכת עד לרגע
הפקת הדוח. דוח זה מופק אחת לשבוע, בתחילת השבוע. דוח זה מוגש למנכ"ל.
ה) דוח עובדים ותיקים. דוח המפרט את כל העובדים הוותיקים הרשומים במאגרי המערכת עד
לרגע הפקת הדוח. דוח זה מוגש למנכ"ל עפ"י דרישתו וכן למנהלי המחלקות אחת לרבעון.
ו) דוח תעריפים. דוח המפרט את התעריפים המעודכנים במאגרי המידע. דוח זה מוגש למנכ"ל
אחת לחודש, בסופו.
ז) דוח הוצאות שכר. דוח המפרט את הוצאות השכר. דוח זה מוגש למנכ"ל אחת לחודש.