ניהול השיווק
מוסד לימוד | האוניברסיטה הפתוחה |
סוג העבודה | ממ"ן |
מספר ממ"ן | 11 |
מקצוע | מנהל עסקים וניהול |
קורס | ניהול השיווק |
מילות מפתח | שוק מטרה |
שנת הגשה | 2015 |
מספר מילים | 801 |
תקציר העבודה
שאלה 1
התפיסה השיווקית המוצגת בקטע על ידי ג'טה פלוס היא תפיסת השיווק .
לתפיסת השיווק – ארבעה עקרונות :
1) הגדרת שוק מטרה – "צרכנים שנאלצו לבטל את טיסתם, ואשר אינם יכולים לקבל החזר כספי עבור הכרטיס שרכשו " .
2) צורכי הלקוח – "מוכר מצליח למזער את הנזק שנגרם לו בגין הביטול המאולץ, והקונה רוכש כרטיס טיסה במחיר מוזל " .
3) מתן מענה לצרכים ורצונות – (יעיל מהמתחרים תוך כדי רווחיות) -"המודל העסקי של ג'טה פלוס כולל 10% עלמה על כל פעולה ,את העמלה משלם המוכר רק אחרי שהושלמה העסקה . מודל דומה אלא שהוא משמש כלוח יד 2 המחבר בין המוכר לקונה ללא הערבות, כלומר ללא בקרה מצדו לאמינות הכרטיס " .
4) הצרכן במרכז- "פרט לחיסכון הכספי של המוכר שממזער את הנזק הכספי שלו , הוא מצליח לגרום לצרכן אחר לרכוש כרטיס בהנחה ".
שאלה 2
בקטע תחום העיסוק של "ג'טה פלוס" הוא פיתוח אתר המשמש כפלטפורמה למכירת כרטיסי טיסה מיד שניה . מטרתו של האתר הוא להציע כרטיסי טיסה שנרכשו על ידי צרכנים שנאלצו לבטל את טיסתם, ואשר אינם יכולים לקבל החזר כספי עבור הכרטיס שרכשו , וכך למזער את הנזק הכספי הנגרם לצרכן עקב ביטול הכרטיס , והוזלת מחיר כרטיס הטיסה לקונה .