ניהול השיווק

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 11
מקצוע
קורס
מילות מפתח
שנת הגשה 2015
מספר מילים 801

תקציר העבודה

שאלה 1
התפיסה השיווקית המוצגת בקטע על ידי ג'טה פלוס היא תפיסת השיווק .
לתפיסת השיווק – ארבעה עקרונות :
1) הגדרת שוק מטרה – "צרכנים שנאלצו לבטל את טיסתם, ואשר אינם יכולים לקבל החזר כספי עבור הכרטיס שרכשו " .
2) צורכי הלקוח – "מוכר מצליח למזער את הנזק שנגרם לו בגין הביטול המאולץ, והקונה רוכש כרטיס טיסה במחיר מוזל " .
3) מתן מענה לצרכים ורצונות – (יעיל מהמתחרים תוך כדי רווחיות) -"המודל העסקי של ג'טה פלוס כולל 10% עלמה על כל פעולה ,את העמלה משלם המוכר רק אחרי שהושלמה העסקה . מודל דומה אלא שהוא משמש כלוח יד 2 המחבר בין המוכר לקונה ללא הערבות, כלומר ללא בקרה מצדו לאמינות הכרטיס " .
4) הצרכן במרכז- "פרט לחיסכון הכספי של המוכר שממזער את הנזק הכספי שלו , הוא מצליח לגרום לצרכן אחר לרכוש כרטיס בהנחה ".

שאלה 2
בקטע תחום העיסוק של "ג'טה פלוס" הוא פיתוח אתר המשמש כפלטפורמה למכירת כרטיסי טיסה מיד שניה . מטרתו של האתר הוא להציע כרטיסי טיסה שנרכשו על ידי צרכנים שנאלצו לבטל את טיסתם, ואשר אינם יכולים לקבל החזר כספי עבור הכרטיס שרכשו , וכך למזער את הנזק הכספי הנגרם לצרכן עקב ביטול הכרטיס , והוזלת מחיר כרטיס הטיסה לקונה .