התנהגות ארגונית

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 13
מקצוע
קורס
מילות מפתח
שנת הגשה 2014
מספר מילים 2123

תקציר העבודה

שאלה 1 – מאפייני חשיבת יחד בחטיבת הפיתוח של טימגן
אשליית אי פגיעות : ""נראה לי שהיית כה שקוע ברדיפת כבוד שלא ראית את המאזנים ורווחי החברה בכל התקופה האחרונה " השיב שאול , "לא נראה לנו שיש צל צילו של חשש לטימגן, לא עכשיו ולא בכלל ,אפילו לאחר ההפסדים שייגרמו בעקבות הפצת המידע הבלתי אחראית שלך" " .
נראה כי שאול והדר המנהלים רואים את התמונה באופטימיות יתר , שלא יכול להיות מצב בעייתי שדורש התמודדות או שינוי מהותי ומאמינים כי יש להיצמד למצב הקיים ולא צופים כי המצב יכול להשתנות וטימגן תאבד את יתרונה וחטיבת הפיתוח את סיבת קיומה כפי שטען יואל.
צידוקים : "הוא הוסיף , גם כן לא בפעם הראשונה ,שיש צורך בבדיקה מעמיקה של תהליכי העבודה והמחקר בחטיבה. הדר כמו שאול נהגו להשיב תמיד כי " אנחנו שומרים על סביבת עבודה שכל מפעל היה גאה בה " או שהיו מוצאים תירוץ סתמי אחר כדי להשתיקו".
כדי להתחמק מהאפשרות שיש לשקול דברים מחדש , הדר ושאול בעצם מעלים טיעונים שממבט ראשון מראים כי החברה והחטיבה בפרט עובדים בצורה טובה וסביבת העבודה בהם היא הטובה ביותר זאת בכדי לפטור עצמם מהצורך לבדוק ולהתמודד עם הבעיות שקיימות בתהליכי העבודה והמחקר בחטיבה כפי שיואל טוען .
מופעל לחץ על חבר המנסה לערערעל עמדות הקבוצה : "בהתייחסה לכך שפרופ' איתן פנה אליה , אמרה בכעס: " כיצד אתה מעז לערב אדם זר במה שקורה אצלינו?! הגיע הזמן שכבר תדע שאיננו סומכים אלא על עצמנו. אנחנו לא סומכים על כל אלה , והרופאים בכלל זה , שעלולים לנצל לרעה את המידע שאתה מנדב להם. בשבל המוניטין הרצון לתהילה אתה מוכן למכור אותנו! " " .