התנהגות ארגונית
מוסד לימוד | האוניברסיטה הפתוחה |
סוג העבודה | ממ"ן |
מספר ממ"ן | 15 |
מקצוע | מנהל עסקים וניהול |
קורס | התנהגות ארגונית-מיקרו |
מילות מפתח | ממ״ן 15 -התנהגות ארגונית |
שנת הגשה | 2015 |
מספר מילים | 1945 |
תקציר העבודה
שאלה 1
קבוצות משחקי עצמה אשר יש להן ביטוי בתיאור המקרה :
1. המשחק שבא לידי ביטוי במקרה הוא- "גיוס תומכים בתוך הארגון ומחוצה לו באמצעות טיפוח ידידות מתוכננות, שתדלנות, סחר "
"או אז פנתה דקלה לרכזי סניפים , למדריכים ואף למנהלת סניף ירושלים ולא התקשתה לשכנע אותם, כי יש לפעול נגד ההחלטות המתגבשות בוועדת היישום " .
דקלה מגייסת תומכים בתוך הארגון (רכזי סניפים , מדריכים ואף מנהלת סניף ) שיתמכו בדעתה שיש לפעול נגד החלטות הוועדה .
2. המשחק שבה לידי ביטוי במקרה הוא – " סמכות עליונה : פנייה לבכירים בעלי סמכות לצורך סיוע ישיר " .
"היא ,רכז מועדון נוסף ומנהלת סניף ירושלים ,החלו להיפגש עם חברי הנהלת ידיד נפש ולטעון בפניהם , כי חלק מממצאי הוועדה אולי נכונים , אך מסקנותיהם ופתרונותיהם שגויים לחלוטין. הם טענו כי מימושם יפגע בידיד נפש ויחתור תחת קיומה".
" כמה חברי הנהלה פנו למיטל כרמל , המנכ"לית וביקשו לדון בנושא. בישיבת ההנהלה הוחלט לחייב את וועדת היישום לאפשר לדקלה להופיע בפניה " .
דקלה , רכז מועדון נוסף ומנהלת סניף ירושלים פנו להנהלת ידיד נפש ( סמכות עליונה) לצורך סיוע ישיר שלהם למניעת מימוש המסקנות והפתרונות שעלו בוועדה . – וחברי ההנהלה פנו למיטל המנכ"לית שמתוקף תפקידה וסמכותה תחייב את הוועדה לאשר לדקלה להופיע בוועדה .
3. המשחק שבא לידי ביטוי במקרה הוא – " מיקוח- ניהול משא ומתן לצורך תמיכה ,בתמורה להטבות ולחסדים "
"דקלה אף ניסתה להציע פשרה , שלפיה יסירו העובדים את התנגדותם לשינויים המוצעים ואף יהיו מוכנים להתנייד , בתנאי שסמכויותו של תפקיד הרכז יורחבו באופן ממשי ".
דקלה מציעה אפשרות לפשרה באמצעות משא ומתן כאשר העובדים יסכימו לשינויים