מעמדו של המניע במשפט הפלילי - מצגת רפרט הכולל בכל שקף תמלול הפרזנצטיה

תקציר העבודה

פרזנטציה מוכנה – פרו סמינריון
התחלת פרו סמינריון פלילי ומחפש שאלת מחקר מעניינת? יש תכף פרזנטציה להצגת שאלת המחקר ועוד לא הכנת מצגת? צריך להציג את הרפרט ואין עדיין שאלת מחקר?

מצגת מושקעת הכוללת 16 שקפים המלאים בתוכן מלא והפניות לפסקי הדין. אך לא רק זאת, הפרזנטציה כבר מוכנה!! – בכל שקף תחת "הערות" ישנו תמלול מלא לתוכן המצגת לצורך הצגה בע"פ באורך של 15 דקות המנוסח באופן בהיר וקולח שיסחוף את כל הכיתה עם שאלה ייחודית ומעניינת.

למי מתאים?
למי שחייב להציג שאלת מחקר וראשי פרקים, למי שמחפש פרזנטציה מוכנה בדקה ה-90 , למי שמחפש שאלת מחקר וראשי פרקים מפורטים, למי שמחפש סמינריון מוכן, למי שמחפש דוגמה לפרזנטציה, למי שמחפש השראה והפניות לפסיקה וספרות לשאלת מחקר בסמינריון פלילי, למי שמחפש נושא מחקר בעל שאלה ייחודית, למי שצריך את סמיניריון + מצגת (ניתן לרכוש את הסמינריון שקיבל ציון 100)

*** המצגת מתאימה גם למי שמחפש שאלת מחקר בפרו סמינריון פלילי + ראשי פרקים*****

הנושא: המניע במשפט הפלילי
שאלת המחקר: כיצד משפיע המניע בקביעת האחריות הפלילית במשפט הישראלי?
התזה:
כלל ידוע הוא שאין רלוונטיות למניע בקביעת האחריות הפלילית. מכך אנחנו מבינים ששופט לא יכול לשפוט באופן סובייקטיבי ממקום של מוסריות. העבודה בוחנת כיצד כלל אי רלוונטיות המניע משפיע על קביעת גזר הדין, הגשת כתב אישום וכו', מתוך נקודת מוצא שגורמי האכיפה אם הם ירצו או לא עלולים להיות מונעים משיקולים סובייקטיבים וכיצד הם עושים זאת בכלים המשפטיים הקיימים.

במצגת ותוכן הפרזנטציה ידונו הנושאים הבאים: המשמעות הלשונית והמשפטית של המונח "מניע", המניע והיסוד הנפשי, ההבחנה בין מניעה לכוונה, מהות ההבחנה בין מטרה למניעה ע"פ גישתו של פרופ' פלר, כלל אי רלוונטיות המניע, המניעים אשר יכולים להשפיע על הכרעת השופטים.

להלן דוגמה מתוך תמלול הפרזנטציה אשר מופיע תחת השקופיות:

שקף 1 –
פתיחה-
בחרתי לפתוח עם כתבה שאולי חלקכם נתקלם בה לאחרונה, על אדם שמצא סכום כסף גדול שנפל בעת העברה של חברת בלדרות, ובמקום להשיב אותו לבעליו, בחר להוקיר תודה על המזל הרב שפקד אותו וחילק את הכסף לנזקקים בעיר ולחיילים.
למרות מעשיו וכוונותיו הטובים, התיק הועבר למחלקת התביעות לצורך הגשת כתב אישום. והגבר שוחרר לביתו בתנאים מגבילים.

שקף 2 –

פתיחה – אז מהו בעצם מניע? ואיך הוא מתקשר למשפט הפלילי?

לגישתו של פרופ' פלר

– להקריא את השקופית-

** לדוגמה (למוטיבציה) – מוטיבציה הנובעת משיקולים אידיאולוגיים או פוליטיים, עוגמת נפש, מצב כספי רעוע, רעב, רחמים, גאווה, זעם ועוד…

המניע הוא היצר הפנימי שעשוי להביא אדם לידי ביצוע עבירה, אך התפתחות זו לא הכרחית. המוטיבציה הפנימית עשויה להתגבש ולהתקיים, והאדם יכול להתגבר עליה ולא לעבור עבירה.
אולם, עניינו הוא על עושה העבירה, שם המוטיבציה הפנימית של האדם מקדימה את העבירה, מתקיימת בשעת ביצועה ומתפרקת לאחר מכן, אך לא בהכרח שבאורח מלא.

בעצם, המניע הוא בחינת אותו "מדוע" פנימי שהביא את האדם לביצוע העבירה המוצא פורקן בהשלמתה.

הצלחה מובטחת לכל רוכש !!