פסיכולוגיה בחינוך

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 11
מקצוע
קורס
מילות מפתח
שנת הגשה 2019
מספר מילים 100
מספר מקורות 1

תקציר העבודה

ממן 11 פסיכולוגיה בחינוך

ממ"ן 11- פסיכולוגיה בחינוך

 

שאלה 1 – ענו על שאלות 1-5 העוסקות ברמת שאיפה

א) –  מה ההבדל בין צורך הישג לרמת שאיפה ?

הצורך בהישג מגיע ממניע פנימי, הצורך להתמודד עם סטנדרטים של מצוינות שהאדם מציב לעצמו ועובד קשה על מנת להשיגם. ניתן למדוד רמת הישג ע"י בחינה, בהצגת תמונה וניתוח תוכן הבודק, עד כמה הסיפור מציג הצבת יעדים והשקעת מאמץ להשגתם.

הצורך בהישג, מתחיל מגיל צעיר ובאה לידי ביטוי בהתנהגות כללית ויציבה בתחומים שונים שנשאר לכל החיים .

להבדיל, רמת שאיפה הוא מניע חיצוני המתעצב על סמך ניסיון העבר של הצלחות וכישלונות קדומים. את רמת השאיפה, ניתן למדוד ע"י בחינה של הקשר בין ביצוע קודם והציפיה לביצוע חדש .ביטוי ההתנהגות ברמת שאיפה הינה מאוד ספציפית ממוקדת ותנודתית.

 

ב) – מה הקשר בין רמת ביצוע לרמת שאיפה ?

רוב המחקרים בתחום רמת השאיפה, מבוססים על ניסויים שמודדים רמת שאיפה לעומת רמת ביצוע, בהם הנבדק מקבל תגובה מהסביבה. כאשר הנבדק אינו משווה את ביצועיו לביצועי האחרים, אלה לביצועיו של עצמו. הקריטריון להצלחה או כישלון הוא פנימי. אם ההשוואה  היא לאחרים ניתן להתייחס לזה כהנעה חיצונית שמטרתו אינה להגיע להישגים שהציב לעצמו. היחס בין רמת שאיפה מקבילה פחות או יותר לרמת ביצוע, אך היא גבוהה מעט יותר . רמת שאיפה גבוהה יותר מרמת ביצוע משקפת נטייה לשיפור ואילו המצב הפוך הדבר ישקף רמת שאיפה נמוכה .

 

ג) – מה הם הגורמים העשויים להשפיע על רמת שאיפתו של הפרט וכיצד הם משפיעים עליה

כישלונות והישגים קודמים, משפיעים על רמת שאיפתו של הפרט, כאשר מחשבים באמצעות הפחתת רמת השאיפה מתוצאות הביצוע החדש . במידה וההישג החדש יהיה יותר ממה שהציב לעצמו  ברמת השאיפה, זה ישפיע עליו באופן חיובי . ואם הביצוע היה נמוך…