רפראט פעילות גומלין בכיתה

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 13
מקצוע
קורס
מילות מפתח ,
ציון 100
שנת הגשה 2020
מספר מילים 1852
מספר מקורות 4

תקציר העבודה

נושא הרפראט: הקשר וההשפעה בין מאפייני המורה הטוב לבין מחוייבות אקדמית בתיווך של עליצות אקדמית
מבוא אישי
המאמר שבחרתי עוסק בקשר ובהשפעה בין מאפייני המורה הטוב (או היעיל) וההתנהלות שלו בכיתה לבין המחוייבות האקדמית והעליצות האקדמית של התלמידים. מורים עוזרים לתלמידים ללמוד ע"י יצירת סביבת לימוד מתאימה ומאתגרת, הבאת כישורים אישיים וסגנון הוראה, יצירת אינטרקציה עם תלמידים, אירגון הקורס והחומר, העברת משוב ועוד, וכך ממלאים תפקיד חשוב בהשגת הישגים ומטרות חינוכיות. המאמר דן ובודק יחסי גומלין בין שלושה משתנים בקרב אוכלוסייה של סטודנטים מסיימים באוניברסיטה באיראן.
מחוייבות אקדמית של התלמיד

 

ממ"ן 13 – רפראט

 

נושא הרפראט: הקשר וההשפעה בין מאפייני המורה הטוב לבין מחוייבות אקדמית בתיווך של עליצות אקדמית

 

מאמר:

Ghanaatii  A., & Nastiezaie N. (2019). Investigating the Relationship between Characteristics of Good Teacher and Academic Engagement with Mediation of Academic Buoyancy of Graduate Students, Journal of Medical Education Development Dev. 2019, 12(33), 34-42.

 

מבוא אישי

המאמר שבחרתי עוסק בקשר ובהשפעה בין מאפייני המורה הטוב (או היעיל) וההתנהלות שלו בכיתה לבין המחוייבות האקדמית והעליצות האקדמית של התלמידים. מורים עוזרים לתלמידים ללמוד ע"י יצירת סביבת לימוד מתאימה ומאתגרת, הבאת כישורים אישיים וסגנון הוראה, יצירת אינטרקציה עם תלמידים, אירגון הקורס והחומר, העברת משוב ועוד, וכך ממלאים תפקיד חשוב בהשגת הישגים ומטרות חינוכיות. המאמר דן ובודק יחסי גומלין בין שלושה משתנים בקרב אוכלוסייה של סטודנטים מסיימים באוניברסיטה באיראן.

מחוייבות אקדמית של התלמיד- היא איכות המאמץ שהלומדים מקדישים לפעילויות חינוכיות תכליתיות ומשימות כדי להגיע לתוצרים הרצויים. היא מבנה רב-ממדי המשלב ממדים התנהגותיים, רגשיים, קוגנטיביים וחתירה למטרה.

עליצות אקדמית- ניתן להגדירה כהערכה עצמית אקדמית, מוטיבציה ללמוד, יכולת להתמודד עם מחסומים ולחצים לימודיים, היא מתייחסת לתגובות החיוביות, הבונות וההסתגלותיות של התלמיד לאתגרים ומכשולים חינוכיים, ובאה מתוך הפנימיות של התלמיד, כלומר מהווה כגורם מתווך.

מאפייני מורה טוב/יעיל- מכלול יכולותיו המקצועיות, כישורי ההוראה, כישורי יצירת תקשורת, אתיות, דירבון, עידוד , מתן משוב וכיבוד התלמידים, סגנון ההוראה ועוד.

ממצאי המחקר מצביעים על השפעה חיובית ומשמעותית בין כל אחד משלושת המדדים הנ"ל למדדים האחרים, ומדגישה את חשיבות המורה והשפעתו הישירה והעקיפה על המדדים המתארים את התלמיד (מחוייבות ועליצות אקדמית).