הקשר בין מאפיינים לשוניים בשם המותג לבין רמת זכירת שמות המותג אצל הצרכן
מוסד לימוד | האוניברסיטה הפתוחה |
מקצוע | מנהל עסקים וניהול |
מילות מפתח | אורתוגרפיים, זיכרון, מאפיינים סמנטיים, פונולוגיים, פונטים |
שנת הגשה | 2005 |
מספר מילים | 2719 |
מספר מקורות | 10 |
תקציר העבודה
תוכן העניינים
1 .
מבוא –..
1
1 .1
הבעיה המחקרית —
1
1 .2
השערת המחקר –..
1
1 .3
שיטות וגישות המחקר …
1
2 .
זיכרון –.
2
2 .1
מערכת זיכרון
2
2 .2
סוגי מאגרי הזיכרון -..
3
2 .3
מניעת שכחה .
3
2 .4
מדידת הזיכרון –…
3
3 . טיבם של שמות מותג –
4
3 .1
מאפיינים לשוניים בשם המותג -.
4
3 .2
השפעת מאפיינים לשוניים על הזכרון –..
5
3 .2.1
היכולת של מאפיינים לשוניים להעביר משמעות -.
5
3 .2.2
היכולת של מאפיינים לשוניים ליצור שוני בולט לעין
5
3 .2.3 השפעתם של מאפיינים סמנטיים –..
6
3 .2.4 השפעתם של מאפיינים פונטיים
6
3 .2.5 השפעתם של מאפיינים פונולוגיים —
7
3 .3 דוגמאות לשמות מותג …
8
4 .
סיכום –.
9
5.
ביבליוגרפיה ..
10
1 . מבוא.
מחקרים רבים הראו שיטות שונות, בהן ניתן להגביר את זכירתם של שמות מותג אצל הצרכן כגון: מיקום שם המותג (Baker, Honea & Russell, 2004 ), הטבעת שם המותג לפני הצגת המאפיין שלו (Baker,
2 003).
מספר חוקרים הגו באפשרות על הקשר בין מאפיינים לשוניים של שם המותג לבין זכירת אותם השמות. בעבודה זו אנתח את אותם מאפיינים ואציג, האם קיימת זיקה בינם לבין רמת הזכירה של שם המותג אצל הצרכן.
1 .1 הבעיה המחקרית.
האם קיים קשר בין מאפיינים לשוניים בשם המותג בפרסומת לבין רמת זכירת שם המותג אצל הצרכן.
1 .2 השערת המחקר.
השערה H1: שימוש במאפיינים לשוניים בשם המותג מגביר את רמת הזכירה של שם המותג אצל הצרכן.
r משתנה תלוי: רמת זכירה ערכי משתנה תלוי: גבוהה,נמוכה.
r משתנה ב"ת: מאפיינים לשוניים.
ערכי משתנה ב"ת: פונולוגיים, אורתוגרפיים, מורפולוגיים, סמנטיים, פונטיים.
1 .3 שיטות וגישות המחקר.
גישת המחקר בה נקטתי בעבודה זו היא סקירה ספרותית ולצורך כך בחרתי מספר מאמרים, שבהם בדקתי את הקשר בין מאפיינים לשוניים בשם המותג בפרסומת לבין רמת זכירת שם המותג אצל הצרכן.