ניהול ומנהיגות - הרשות לקצבאות בבריטניה

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2004
מספר מילים 3977
מספר מקורות 20

תקציר העבודה

בית ברל עבודה אישית במודול 2023
ניהול ומנהיגות הרשות לקצבאות מספר מילים:
3975
אפריל 2004
תקציר מנהלים עבודה זו מנתחת את הרשות לקצבאות, שהיא אחת המחלקות בשירות הציבורי בבריטניה, בתחומי הבעיות הניהוליות, הערכת השפעת הסביבה החיצונית על הארגון בהיבט הטכנולוגי וזיהוי מגמות בסביבה החיצונית בעתיד. העבודה מפרטת את הבעיות שנמצאו במחלקות "קצבאות ארוכות טווח" וקצבאות קצרות טווח" הכוללות הן בעיות כוח אדם והן בעיות תפעוליות, שעיקרן בתחום יחסי העבודה בין עובדים ומנהלים, ובעיות של היעדר מוטיבציה, עקב סיבות שונות המפורטות בעבודה.
מבחינת מגמות עתידיות עולה כי הרשות לקצבאות תידרש לבצע הן שינוי במבנה הארגוני והן שינוי בהערכות הטכניתתפעולית על מנת לתת מענה להתפתחויות הטכנולוגיות הצפויות.
מבחינת ניהול משאבי האנוש נראה כי הארגון צריך לשנות את המדיניות הקיימת, תוך התבוננות משולבת במצב הקיים והצרכים שיתהוו כתוצאה מהשינויים העתידיים.
השינויים שידרשו במבנה ההנהלה ותפקוד המחלקות השונות יהוו פתרון משולב לבעיות הקיימות בארגון, אך מנגד תידרש גם השקעה כספית על מנת לממש את השינויים המוצעים.
תוכן העניינים
                                                                                                                                                                        עמוד                                                                                                                     מבוא -..4
הבעיות בארגון –5
            פירוט הבעיות ברשות לקצבאות -5
השפעת הסביבה החיצונית על הארגון – טכנולוגיה -6
שינויים אפשריים בסביבה החיצונית בעתיד 6
גישות הניהול מדיניות משאבי-אנוש –8
      אסטרטגיה ארגונית ומשאבי האנוש -9
אסטרטגיה לניהול גמיש -10 סגנון ניהול -קיים –
11
תיאוריית X ו-Y ..11
תיאוריית אדיג'ס .12
סגנון ניהול – לפתרון בעיות -.
13
            תיאוריית הרשי ובלנצ'ר 13
            תיאוריית רוברט בילס ..14
פתרונות והמלצות -15
סיכום -..16
ביבליוגרפיה 17
מבוא
מטרת עבודה זו לנתח ולבחון את הרשות לקצבאות בבריטניה, על שתי מחלקותיה – "קצבאות קצרות טווח" ו- "קצבאות ארוכות טווח". העבודה תתבסס על תוצאות חקר המקרה שהוצג.
על מנת לעמוד נכונה על מצב הארגון, יבחנו הבעיות הניהוליות העומדות בפניו מכמה אספקטים. השפעת הסביבה החיצונית על הארגון ומצבו כיום, במיוחד בהיבט הטכנולוגי והגלובלי. בנוסף יש צורך לזהות מגמות עתידיות בסביבה החיצונית, ולמצוא דרכים מתאימות להיערכות אליהן, תוך מתן דגש לבעלי העניין שונים בארגון.
וכן, יש לשקול את מדיניות משאבי האנוש מבחינת תכנון,גיוס ושיפור כוח האדם וזאת כדי להתאימו לאסטרטגית הארגון. בעבודה יש להתייחס למדיניות משאבי האנוש גם באופן ביקורתי תוך בחינתה מול תיאוריות ניהול משאבי אנוש קיימות.
כמו כן יש לבדוק את מדיניות וסגנון המנהיגות הקיים כיום, ולהשוותו לשתי תיאוריות מנהיגות, תוך זיקה בין התיאוריה ובין נקודות ההשקה שימצאו בסגנון המנהיגות בארגון. ולעומת זאת ניתוח שתי תיאוריות מנהיגות אשר יכולות לסייע בפתרון הבעיות שיימצאו ברשות לקצבאות