ניהול אינטגרטיבי - חברת זירוקס ישראל

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2005
מספר מילים 3529
מספר מקורות 11

תקציר העבודה

בית ספר למנהל עסקים עבודה אישית במודול 2220 ניהול אינטגרטיבי חברת XEROX מספר מילים:
3528
ינואר 2005
תקציר מנהלים "זירוקס תמיד תיתפס כמובילה בתחום מכונות הצילום בשל השם הגנרי שלה. מכונת צילום היא הרי מכונת זירוקס. הבעיה הנגזרת מכך היא, שהמילה זירוקס נתפסת כמכונת צילום בלבד, ולא כקשורה עם מוצרים אחרים. אולם חברת זירוקס אינה מייצרת רק מכונות העתקה. היא מייצרת גם תוכנות מחשב, מערכות ניהול מסמכים, מערכות מחשב, מוצרי נייר ומתכלים, פקסימיליות, מכונות כתיבה חשמליות, מדפסות ומוצרים נוספים. אבל אף אחד מהמוצרים הללו, פרט למכונת הצילום כמובן, אינו מזוהה עם שמה." (ורשסבקי – סיגן, 2002).
בחברה העוסקת בקשת רחבה של מוצרים ופעילויות נדרשים המנהלים לפעול באינטגרציה מלאה בין המרכיבים השונים של הפעילות העסקית בארגון. זירוקס פועלת בשוק תחרותי הפועל בתנאי סביבה של אי וודאות (מצב כלכלי קשה, מצב פוליטי לא יציב, בטחון רעוע וכד'). מבנה השוק כפי שנבחן על מודל הכדאיות הענפית של פורטר, מעלה סוגיות הקשורות לחסמי הכניסה של חברת האם לשוק הישראלי, כוח המיקוח של הלקוחות והספקים ומוצרים תחליפים. מנגד נבחן המבנה הארגוני והשינויים שחלו בו לאחרונה וכללו הרמת מערך של ערוצי הפצה שנועד לתת מענה לסוגיות הנ"ל. המבנה הארגוני עבר מספר תהפוכות ולאחרונה יש מגמה לשנות את המבנה המבוזר ולהחליפו במבנה היררכי. המחבר ימליץ על שינוי המבנה למודל מבנה פונקציונאלי. המשאב האנושי נבחן באספקט של מערכת ההנעה והתגלו בעיות בעיקר בשיטות התגמול של העובדים. בעיות אלו יוצרות השפעה שלילית בנושא ההתנהגות הארגונית בעיקר בקרב אנשי השירות. כאן יומלץ ע"י המחבר לבצע שינויים במערכת זו לטובת שיפור המוטיבציה בקרב כל העובדים.
הקשר בין תת המערכות בארגון נבחן ע"י יישום של מערכות מידע רלוונטיות האמורות לתמוך ולסייע בתקשורת ובתהליכי קבלת ההחלטות. בתחום זה ישנו ליקוי בדמות מערכת מידע שאינה מספקת לצרכי הארגון ותורמת תרומה שלילית הן לתקשורת פנימה והחוצה מהארגון והן על תהליכים חיוניים. המחבר ימליץ על שינוי מערכת המידע הקיימת לטובת ייעול הפעילויות וסיוע ביצירת יתרון תחרותי.
תוכן העניינים
נושא                                                                                                                 עמוד מבוא – רקע על חברת Xerox -.
4
תיאור הענף -.. -…5
מודל השוק מול המבנה הארגוני ..6
מערכת ההנעה מול ההתנהגות הארגונית -8
התקשורת בין תת המערכות מול מערכות המידע –9
סיכום והמלצות –11
ביבליוגרפיה 13
נספח –14