ניהול נכסי ידע - חברת ATCOM

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2005
מספר מילים 4143
מספר מקורות 8

תקציר העבודה

עבודה אישית במודול 2231
ניהול נכסי ידע חברת ATCOM מספר מילים:
4152
ספטמבר 2005
מבוא
המונח ידע הוגדר עוד בימי יוון העתיקה ע"י הוגה הדעות אפלטון כחומר (מידע) שהפך במוחו הקודח לבעל תוכן ומשמעות. Polanyi’s (1962) אצל Newell et al (2002) מרחיב את ההגדרה הבסיסית הזו וטוען שידע הוא “Justified true belief” אך מושג זה תואם את רמת הפרט בדומה לגישה ההיסטורית ואינו מתאים לרמת הארגון. ברמה זו הפרט בתוך ארגון יכול להאמין למידע שיש בידו אך לא להצדיק אותו (בשונה ממטרות העל של הארגון) או להיפך.
Nonaka (1994) אצל Newell et al (2002) מדגיש את ההבדלים בין מידע וידע. הידע הוא התרגום הסובייקטיבי שאותו מבצע כל פרט בנפרד לגבי הנתונים המרכיבים את המידע שברשותו.
סוגי ידע:
Tacit – ידע סמוי הנמצא בראש של הפרט, קשה עד בלתי אפשרי לשיתוף והפצה.
Explicit – ידע גלוי הניתן להעברה באופן מסודר כך שהמקבל יוכל לעשות בו שימוש.
Marshall (1890) אצל Newell et al (2002) טען עוד לפני המאה ה- 20 שהידע הינו המניע העיקרי לכושר הייצור, מאז ועד היום חוקרים רבים שכללו טענה זו עד לדרגה של ניהול ידע באופן מדעי. ניהול הידע המדעי גרם במשך הזמן למעבר מארגוני ייצור קלאסיים, בעלי מבנה היררכי, לארגונים שטוחים המשתפים יותר ויותר ידע.
חברת ATCOM המוצגת בעבודה זו אספה במשך השנים כמות גדולה של נתונים במאגרי מידע שונים (טכניים, מנהליים, פיננסיים, שיווקיים וכד') ובמקביל הצטבר ידע רב בראשם של בעלי תפקידים שונים, בין אם רכשו את הידע במהלך עבודתם בחברה ובין אם רכשו אותו מתוך ניסיון קודם או הכשרות חיצוניות. בתקופה האחרונה החלה החברה בתהליך של מיפוי הידע, זיהוי קבוצות ומומחים בתחומים שונים, זיהוי הידע הגלוי והסמוי (במידת הניתן) ובנוסף החלה במהלך שיביא בסופו של דבר לניהול ידע בשיטה תהליכית, אשר יתרום לזמינות הידע הנחוץ לכל אחד מהפונקציות בארגון, בזמן הנכון מבחינתו, לביצוע המטלות הארגוניותמחלקתיותאישיות ויתרום לשיפור בביצועים העסקיים של הארגון.
תוכן העניינים
נושא                                                                                                                 עמוד הקדמה – Abstarct -.
4
רקע על הארגון והמודל העסקי -5
יכולות הליבה של הארגון … -…7
מוקדי ידע מרכזיים -9
זיהוי מומחים –…12
זיהוי מוקדי פעילות ידע 13
זיהוי תהליכי עבודה -14
מפת ידע אינטראקטיבית –..15
מדדים לאפקטיביות הידע בארגון 16
סיכום והמלצות –17