10645 תכנון ניתוח ועיצוב מערכות מידע

תקציר העבודה

10645 תכנון ניתוח ועיצוב מערכות מידע – ממ”ן 15, ציון 96 – כולל הערות המנחה.

שאלה 1:
תיאור הבעיה: בתיאטרון מסוים רוצים להחזיק נתונים על השחקנים, ההצגות והאולמות בהם הופיעו השחקנים בהצגות השונות.
לשחקן יש מ”ז (מזהה), שם, תאריך לידה, טלפון ושנות ותק.
להצגה יש קוד (מזהה), שם, סוג (דרמה, קומדיה וכו’) ומס’ השחקנים המשתתפים בהצגה. על המערכת לדעת מיהו השחקן הראשי בכל הצגה (להצגה יש רק שחקן ראשי אחד).
התיאטרון נודד לעיתים ומופיע באולמות השונים. לאולם יש קוד (מזהה), שם, עיר ומספר מושבים. יש לדעת אילו ההצגות הועלו באולמות השונים, מה היה תאריך ההצגה באותו אולם, מה הייתה שעת תחילת ההצגה ומהו מספר הכרטיסים שנמכרו. אגב, הצגה יכולה לעלות באולם מסוים מספר פעמים אך בערב נתון יש רק הצגה אחת באולם זה.
בנוסף, על המערכת להחזיק נתונים על התפקידים שמילא כל שחקן בכל הצגה וכמה פעמים ביצע אותו, כאשר נהוג כי שחקן מופיע באותו תפקיד הניתן לו בהצגה מסוימת עד שזו מורדת מהבמה. בסוף כל הצגה מתבקשים הצופים למלא חוות דעת (בסולם של 1 עד 5) על כל אחד מהשחקנים שהשתתפו בה. הציון שמקבל כל שחקן בכל אולם בהצגות השונות נשמר. כמו-כן יש לדעת מהו הציון הממוצע (המצטבר) של כל שחקן בתיאטרון.

הציגו רלציות מנורמלות תוך פירוט השדות והמפתחות.
ציינו מהם המפתחות הזרים (FK) ברלציות השונות.

שאלה 2:
צרו דיאגרמת ER עבור התיאור הבא:
בחברה לשיווק הופעות בלט מעוניינים לשמור מידע לגבי הרקדנים, הלהקות, המאמנים והאולמות.
לכל רקדן יש ת”ז (ייחודי), שם, גיל וסגנון ריקוד בו הוא מתמחה. רקדן יכול להופיע במספר להקות שונות, ולכן יש לדעת בכמה הופעות השתתף כל רקדן במסגרת כל אחת מהלהקות השונות.
ללהקה יש שם (ייחודי), תקציב ומספר שמות חיבה. לכל להקה יש רקדן אחד המשמש כראש הלהקה ואילו רקדן יכול לשמש בתפקיד זה רק בלהקה אחת בלבד.
לכל רקדן יש מאמן אישי שיכול לאמן רקדנים רבים. למאמן יש ת”ז (ייחודי), שם, גיל ושנות ותק במקצוע.
להקה יכולה להופיע במספר אולמות שונים אך היא לעולם לא תופיע באותו אולם פעמיים. לכל הופעה יש לדעת את התאריך שבה נערכה ואת כמות הצופים שהצליחו להשיג כרטיסים. לכל אולם יש שם, עיר וכמות צופים מכסימלית שהאולם יכול להכיל. יתכן כי בערים שונות יהיו אולמות הנושאים שמות זהים.