בקשק בין שיתוף עובדים בקבלת החלטות לבין שביעות רצון עובדים ולבין מחויבות ארגונית בקרב עובדי חברת מליליין בע"מ

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2005
מספר מילים 3532
מספר מקורות 20

תקציר העבודה

הקשר בין שיתוף עובדים בקבלת החלטות  לבין  שביעות רצון עובדים ולבין מחויבות אירגונית ובין בקרב עובדי חברת מליליין בע"מ.
1 .       מבוא.
מחקר זה עוסק ברמת מחויבות ארגונית של העובד,שבאה כתוצאה משיתופו של העובד בקבלת ההחלטות ובשביעות רצונו מהתפקיד ומהחברה שבה הוא מועסק. הנושא מקבל משנה תוקף בשנים האחרונות, במיוחד עקב התחרות האגרסיבית הקיימת בשוק. חשוב לזכור כי ההון האנושי הוא ההון החשוב ביותר בארגון .
            חברת מליליין היא חברת שילוח בינלאומי שהוקמה בשנת 1970. החברה היא חלק מקבוצה בעלת 5 תחומי עיסוק כמו : סחר, ספנות, תקשורת כתובה ונדל"ן.  ענף השילוח הבינלאומי בארץ הוא מאד תחרותי ורווי בחברות שמתחרות זו בזו.בענף קיימות כיום כ-300 חברות שילוח בסדר גודל קטן בינוני וגדול. חלוקה זו תתבצע באופן שרירותי ע"פ מספר המועסקים בחברה. חברה גדולה היא בסדר גודל של מעל 100 עובדים , חברה בינונית מעסיקה 30-100 עובדים וחברה קטנה מעסיקה פחות מ 30 עובדים.
            בחברת מליליין מועסקים כיום כ 30 עובדים שפרוסים ב 3 מרכזים:          –          בני ברק – משרדים ראשיים ומטה החברה מועסקים כ 20 עובדים.
–          לוד (נתב"ג) – תפעול משלוחי יבוא או יצוא אווירי מועסקים כ 5 עובדים.
–          אשדוד – תפעול משלוחי יבוא או יצוא ימי מועסקים כ 3 עובדים .
בשנים האחרונות קיימת ירידה הדרגתית ברווחיות החברה , במחקר זה ינסה החוקר לבדוק האם קיים קשר בין שיתוף העובדים  בקבלת החלטות ושביעות הרצון של העובדים אל המחויבות הארגונית שלהם
1 .1.    שאלת מחקר האם קיים קשר בין שיתוף העובדים בקבלת החלטות ובין רמת שביעות רצון העובד לבין רמת המחויבות הארגונית בקרב עובדי חברת מליליין ?
1.2.    מטרות המחקר / תרומה המחקר
1 .2.1. מטרת אקדמית מטרת מחקר זה הינה ללמוד ולתאר את הקשר בין רמת שיתוף העובדים בקבלת החלטות ובין רמת שביעות רצון העובד לבין רמת המחויבות הארגונית של העובד, כמו כן באמצעות מחקר זה ניתן יהיה לקבוע האם קיים קשר בין המשתנים הללו, כיוון הקשר ועוצמת הקשר.

1 .2.2. התרומה המדעית / אקדמית שאלת המחקר עוסקת בנושא שנחקר רבות, ולכן מחקר זה אינו תורם בחידוש ידע אשר טרם נחקר, אלא תרומתו של מחקר זה מתבטא בחיזוק הידע הקיים בעולם האקדמיה בנושא.

1 .2.3. מטרת יישומית  כאמור לעיל ,בחברת מליליין מתחוללים שינויים רבים שחלקם טובים לעובדים, ובחלקם מביאים  את העובדים לנקודות קונפליקטים ולתחושת חוסר יציבות ואי וודאות .
בידי מחקר זה לסייע להנהלת מליליין  לגלות עירנות לבעיות הקיימות בארגון. ולכן, המטרה היישומית של מחקר זה הינה איסוף מידע שישמש ככלי עזר בידי הנהלת חברת מליליין  בקבלת החלטות במציאת פתרון אופטימלי  לשביעות רצון העובדים, וכמובן לתועלתה שלה .