השגת יתרון תחרותי, חדשנות, יזמות, יצירתיות ולמידה בחברת היי-טק

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , , , , ,
שנת הגשה 2002
מספר מילים 2880
מספר מקורות 22

תקציר העבודה

תוכן העניינים
תוכן העניינים. 1
תקציר מנהלים. 2
חלק תיאורטי 3
יתרון תחרותי בתהליך ההמרה. 3
חדשנות.. 3
למידה ארגונית.. 4
יזמות.. 5
חלק יישומי 6
הצגת הארגון 6
התייחסות לאסטרטגיות הארגוניות.. 6
ביבליוגרפיה. 9
נספחים. 11
נספח א': טכנולוגיות למידה על פי סנג'י 11
נספח ב': הגדרת ארגון לומד. 12
נספח ג': חב' "מוסט" – עץ מבנה. 13
עבודה זו עוסקת בניהול פעילויות בארגונים בכלל, ובחברת "מוסט" בפרט.
בחלקה הראשון, תסקור העבודה ספרות תיאורטית הנוגעת להשגת יתרון תחרותי באמצעות תהליכים ארגוניים, הדרכים המובילות לחדשנות, יזמות ויצירתיות בחברה, והרחבה מיוחדת על תורות הלמידה הארגונית על פי סנג'י (1997) ודה-חיס (1998). סקירה זו תביא מחבר תיאוריות והגדרות לנושאים הקשורים בעיקר ללמידה, חדשנות, היתרון התחרותי והיזמות הארגונית.
חלקה השני של העבודה יתמקד בחברת "מוסט" עצמה. תחילה, יתואר מבנה החברה ועיקרי הפעילות שלה. בהמשך, לגבי כל אחד מהנושאים שהוזכרו בחלק התיאורטי, תבוצע השלכה על החברה בפועל על מנת לבחון את יכולת הלמידה והחדשנות הארגונית בחברה זו. המסקנות הנובעות מעבודה זו הן כי חברת "מוסט" מודעת לשינויים המתחוללים סביבה, ובהתאם לכך דואגת לבצע למידה הסתגלותית, הנובעת מבניית אסטרטגיה מקיפה לעניין הלמידה וניהול הידע בארגון. תהליכים אלו מובילים אותה בשנים האחרונות למובילות ענפית ולהשגת יתרון תחרותי ניכר על פני מתחריה.
העבודה כוללת 2,889 מלים ו-22 מקורות, מהם 16 מקורות באנגלית.