דמות המזרחי בפרסום

מקצוע
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2004
מספר מילים 8902
מספר מקורות 35

תקציר העבודה

דמות המזרחי בפרסום
8 900 מילים   35 מקורות עבודה זו מחולקת לשני חלקים עיקריים : הסקירה הספרותית בה אדון על דמות המזרחי והמזרחיות , התפיסה הסטריאוטיפית לגבי דמות המזרחי  תוך הצגה של תהליכים ומאורעות  היסטוריים  ותרבותיים כפי שהיא מוסברת בספרות , סטריאוטיפים מזרחיים נפוצים וניסיון לתת הסבר להתהוותם  , התקשורת ועולם הפרסום בעולם ובישראל בפרט והמגמה לשימוש באלמנטים מזרחיים בפרסומות.
החלק השני הוא החלק המחקרי בו אנתח ניתוח תוכן של מס' פרסומות בהם מופיעים אלמנטים מזרחיים , כיצד נעשה שימוש באלמנטים סטריאוטיפים בפרסומות תוך התבססות על הסקירה הספרותית וידע אישי ולבסוף דיון ומסקנות.
מטרת המחקר היא לבדוק האם האפיונים השונים של דמויות מזרחיות בפרסומות אשר שודרו בערוץ השני הם אפיונים סטריאוטיפיים ביסודם, ששורשיהם בסטריאוטיפ המזרחי הישן.
שאלת המחקר "האם דמותו של המזרחי והמזרחיות מוצגת בפרסומות באופן סטריאוטיפי ?" השערת המחקר נראה כי רוב הפרסומות שיש בהן אלמנטים מזרחיים משתמשות בסטריאוטיפים מזרחיים כגון:  מבטא מוסיקה לבוש בתוכן וכד'  השערות המחקר תהיינה:
1.       סרטוני פרסומת רבים יציגו את דמותו של המזרחי והמזרחיות באופן סטריאוטיפי.
2 .       הפרסומת באמצעות האלמנטים הסטריאוטפיים המזרחיים , מנציחה את הסטריאוטיפ .