עבודות צוות בארגון

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2005
מספר מילים 5487
מספר מקורות 6

תקציר העבודה

הנושא בו אנו דנים הוא ניהול ופיתוח עבודת צוות.
תחילה נגדיר מהו צוות צוות הוא קבוצה של חברים בעלי יכולות משלימות ומחויבות למטרה או ליעדי ביצוע משותפים אשר רואים את עצמם אחראים הדדית להשגתם. או:
צוות הוא גוף אנשים התלויים זה בזה להשגת משימה משותפת בדרך היעילה ביותר, תוך שיתוף פעולה ובתאום להשגת המטרה שלשמה הצוות הוקם. קיימים כמה תנאים בסיסיים לקיום צוות. תוך שתי אבחנות, 1. הגדרת ייעוד הצוות 2. הגדרת מטרותיו. הגדרת הייעוד מתמקדת בשאלת סיבת קיום הצוות, ולאור הייעוד מוגדרות המטרות. עבודת צוות מתבססת על שיתוף פעולה בין אנשים שונים, על הערכת ביצועים והחלפת ידע תוך כדי תחרותיות בונה. הניסיון להגיע לביצועים טובים, והניסיון להתחרות באחר, הנם שני דברים נפרדים. המטרה של עבודת צוות היא להגיע לביצועים טובים יותר. המושפעים מחשיבה חיובית בצוות, כאשר חשיבה שלילית תגרום לכישלון הצוות. לניהול טוב של צוותים יש אם כן לעודד ביצועים טובים.
יכולת ניהול צוותים יעילה הוא שיתוף ידע. לכך, יש צורך בשיתוף ובאמון, מאפיינים המנוגדים לתחרות פנימית. קיימת חשיבות למנהיגות צוותית, כלומר לראש הצוות כמנהיג, ובפסיכולוגיה החברתית מדברים על אפשרות של מנהיגות בקרב חברי הצוות, כלומר, כל אחד מחברי הצוות, בזמנים ובשלבים שונים, יכול להיות יותר כמנהיג לאחרים.
היום מרבים להשתמש במונחים "עבודת צוות", "ניהול צוות ", אך לרוב ראשי צוותים נוהגים לפי ניהול פרטני של כל עובד ועובד. לפי תפיסתם התנהגות חברי הצוות מושפעת משני גורמים מרכזיים: 1. גורמי אישיותו, חינוכו של עובד, הרגליו, ניסיון חיו וכדומה, 2. מהתייחסות ראש הצוות אליו, המתבטאת בתגמול, עידוד, ענישה וכדומה.