קונפליקט עבודה משפחה אצל נשים יזמות בסינגפור

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2006
מספר מילים 1510

תקציר העבודה

קונפליקט עבודה משפחה אצל נשים יזמות בסינגפור הצגת הנושא עד שנות ה70 המאוחרות נשים היו באפן מעשי בלתי נראות בתחום הניהול והיזמות וחסרונן לא עורר עניין . חקירה סיסטמית של התקדמותן בניהול הנה דבר חדש יחסית . היא החלה בצפון אמריקה , בעיקר בשנות ה70 , באירופה בתחילת שנות ה80 ובאסיה באמצע שנות ה80  .
מחקרים על נשים יזמות הנם חדשים יחסית . מחקרים כאלה בארצות מערביות מתרכזים בעיקר בשלשה מוקדי עניין עיקריים : פקטורים של רקע ומאפייני אישיות, מרכיבים פסיכולוגיים ואיכותיים , ומרכיבים נסיבתיים . בהקשר הסינגפורי, מחקר זה נמצא בתחום החלוצי .מחקרים מתמקדים בעיקר בהבנת נשים אלה . כמה מהם ניסו ליצור פרופיל של נשים אלה בעוד אחרים התמקדו בצרכיהן ובמשתנים צורניים בעסקיהן . מחקר זה מכוון לבדוק את קונפליקט העבודה משפחה של נשים יזמות בסינגפור .
דילמת העבודה משפחה יכולה להיות רצינית בעבור נשים יזמות שכן הן אחראיות הן לגחמה העסקית שלהן והן לרווחת עובדיהן. הצלחה עסקית משמעותה הצלחה אישית בעבורן . על כן , מחויבותן לעבודה גדולה מזו של נשים עובדות שכירות .
מחקרים על נשים אלה הראו כי אם הן נשואות כי אז הן חוות קונפליקט בין משפחתן לעבודתן אשר יש לו השפעה שלילית על הסיפוק שלהן מעבודתן , מנישואיהן ומחייהן . כרעייה ואם עובדת , נשים יזמות נשורות חייבות לקחת על עצמן תפקידים מרובים יותר הן בתחום העסקי והן בתחום המשפחתי . תאו ( 1996 ) דיווח כי נשים אלה חייבות לבצע מס' מטלות ביתיות בעוד שמחקרים אחרים דיווחו כי הן גם נושאות באחריות העיקרית לביצוען של מטלות אלה והטיפול בילדים. מטלות ביתיות אלה מקשות מאד על הקמתו של עסק והפעלתו.