יזמות עסקית

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח
שנת הגשה 2004
מספר מילים 5062

תקציר העבודה

תקציר מנהלים מי מכם לא חווה את תחושת התסכול של לרדת בבוקר לרכב , לסובב את המפתח למטרת הנעה ו-כלום! לא רעש ולא זיע , אפילו הנורות האדומות בלוח בקושי מהבהבות בקול ענות חלושה…
הלך מצבר! למה?
או שהשארת "זולל חשמל" פתוח (אור פנימי , רדיו וכד') או שבאורח פלא (זה לא קורה בד"כ) המצבר סיים את חייו. בד"כ מצברים לא מסיימים את חייהם באבחה חדה אלא דועכים אט אט , ולכן יש ואמורים להיות סימנים מקדימים.
הפתרון : התנעה בעזרת מצבר אחר או החלפת מצבר.
את החלפת המצבר נשאיר לעשירים או לבעלי המנוי לגרר (שיכולים להזמין גרר/שירות כדי לקבל ממנו מצבר חלופי , או אפילו לקנות ממנו מצבר – לא מומלץ!).
אנחנו נתמקד במשפט הישראלי המפורסם :
"יש'ך כבלים אחי?" הפעולה כידוע היא לא כ"כ פשוטה.
·        מביאים את שתי המכוניות לקרבה מקסימאלית של תאי המנוע שלהם.
·        בודקים שהכבלים תקינים ובעלי הגנה כנדרש לידיות שלהם.
·        מבקשים מבעל המכונית התקינה שיכנס וייתן קצת גז קבוע ו"רגוע" כדי שהמנוע במכונית התקינה לא יקבל "הלם חשמלי" , בכל זאת , מערכת החשמל שלו לא מיועדת להנעת שני רכבים , הלא כן? ואז כלל הזהב לחיבור : פלוס לפלוס ומינוס למינוס , תנין על המינוס של המכונית התקינה ותנין על המינוס של המכונית הדוממת.
כנ"ל לגבי הפלוסים .
·        כמה שיותר מהר נכנסים למכונית הדוממת ומתניעים. בלי לפמפם גז לפני , פשוט להניע .
·        לאחר שמוודאים שסיבובי המנוע יציבים ולא "רועדים" מורידים את הכבלים בזהירות, ובסדר ההפוך! קודם מהמכונית המקולקלת לשעבר ואח"כ מהמכונית התקינה. ·        נפרדים לשלום מה"מלאך המושיע" ונזהרים לא לכבות את המנוע לפחות חצי שעה או לפחות אחרי נסיעה של 20 דקות. גם אחרי פרק הזמן הזה , למען השקט הנפשי רצוי לכבות ולנסות מיד להתניע – למען השקט הנפשי.
התוצאה האפשרית: *אם המצבר חדש יחסית  , "סיפור" כזה של ריקון מצבר טוטאלית , לא משפיע על עתיד המכונית מעבר לקיצור חיי המצבר בכמה חודשים.
*למכוניות חדישות או בעלות מכשור רב או עדין – זה יכול להיות מסוכן לציוד , אם כי לא סוף העולם. *אם המצבר ישן – זה משפיע באחוזים ניכרים יותר וכדאי לשקול החלפת המצבר לפני שניתקע שוב.
עכשיו נחזור לנקודה שלפני התקלה.
 בוא ונניח ששכחת לכבות את אורות הרכב כשחזרת תשוש מהעבודה בלילה והם דלקו במהלך כל הלילה- תריץ לעצמך בראש את כל מה שדנו בו קודם-לא נעים! ננסה שוב.
נניח שהרכבת ברכבך מוצר שברגע ששכחת את אורות הרכב דולקים הוא "ירגיש" בזאת ומיד ידאג לכבותם.
בעזרת הצטיידות במכשיר הפשוט הזה בעצם תחסוך לעצמך כאב ראש עצום!!! עכשיו תריץ לעצמך תסריט נוסף שבו התחלת בנסיעה ושכחת להדליק אורות . נניח שמדובר בתקופה או בזמן שבו חלה חובת הדלקת אורות.
היית רוצה לקבל דו"ח או גרוע מזאת לסכן את בטיחותך ובטיחות כלל ציבור הנהגים? ודאי שלא! ברור שהיית מעדיף שהמכשיר היעיל שהציל אותך קודם ידאג לך שוב. אותו מכשיר "ירגיש" את הצורך בהדלקת התאורה ויעשה זאת עבורך! כאן המוצר החדשני שלנו נכנס לתמונה! פיתחנו מוצר חדשני שבעצם משלב שתי תכונות :
מנגנון שמירה על המצבר ומנגנון בקרת אורות.