ניתוח מרכיבי העלילה של שני סרטים ("מיזרי" ו"שדרות סאנסט")
מקצוע | קולנוע ותאטרון |
מילות מפתח | ניתוח, נראטיב, סרט, עלילה, קולנוע |
שנת הגשה | 2004 |
מספר מילים | 1726 |
מספר מקורות | 2 |
תקציר העבודה
מרכיבי העלילה בסרט "MISERY" (רוב ריינר; וויליאם גולדמן עפ"י סטפן קינג) – לפי סדר הופעה:
הופעת הפרוטגוניסט: הסרט נפתח בתקריבים על החפצים המרכיבים את "חגיגת היחיד" הטקסית שעורך הגיבור, פול שלדון, פול בסיום כל ספר (גפרור יחיד, העתיד להדליק סיגריה יחידה, לצד כוס יין יחידה וכדומה), מיד לפני הצגת הגיבור. זהו רמז לכך שהריטואלים של הגיבור צפויים להשתבש בקרוב.
מצוקה: הגיבור הינו סופר מתוסכל אומנותית, המרגיש משועבד לסדרת ספרי "מיזרי" שכתב. הוא נמצא על סף פרסום ספר אחרון בסדרה בו מיזרי מתה, לצד סיום כתיבת האוטוביוגרפיה עליה חלם תמיד.