הקשר בין המנוף הפיננסי לתשואת המניה בענף הביטוח

מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2006
מספר מילים 9719
מספר מקורות 16

תקציר העבודה

השפעת המנוף הפיננסי על גובה רווחי המניה רקע  לנושא : פירמות רבות ומנהליהם עומדים ניצבים בבעיה תמידית והיא עד כמה ובאילו אמצעים להגדיל או להקטין את המנוף הפיננסי,  היחס שבין ההון הזר של החברה לבין ההון העצמי שלה, ומה תרומתו הממשית של שינוי זה להשגת המטרה של העלאת ערך הפירמה ושמירה על יתרונה התחרותי .  מנגד,  שואלים את עצמם בעלי ההון את אותה השאלה מנקודת מבטם, מה רמת הסיכוי לעומת הסיכון של השקעתם בפירמה.  שכן , ככל שהיחס בין שני מרכיבים אלו גבוה יותר, כך רמת הסיכון של החברה גבוהה יותר. שימוש בהון זר, יוצר למשקיע סיכוי לרווח גבוה יותר מאידך שימוש בהון זר , כרוך מבחינת המשקיע בסיכון. בעלי ההון תוהים האם במידה והונם יושקע בפירמה  אכן יעלה את ערכה ויצדיק את השקעתם.
מטרת העבודה לבחון את מידת הקשר בין המנוף פיננסי לבין רווחי המניה , בענף הביטוח בישראל. מחקר זה מתבסס על מודל אשר הוצע על ידי החוקרים : (2003)  Farr& Lord אשר בחנו את הקשר בין המנוף הפיננסי לביצועים הפיננסי של פירמות בתעשיית הפלדה בארה"ב.
כמו כן העבודה תבחן את השפעת המנוף הפיננסי ביחה לתשואה העודפת לאור מודל השוק היעיל – מודל CAR. ראשי פרקים מוצעים :
1.       מבוא                                                                           
2 .       סקירת הספרות – תכולל את הספרות בנושא : המנוף הפיננסי  יישומיו  השונים , הקשר בין המנוף הפיננסי לרווחיות החברה בכלל ושווי המניה בפרט , מודל השוק היעיל – מודל CAR , סקירת ענף הביטוח בישראל והחברות בה : איילון אחזקות , ביטוח ישיר בע"מ , כלל ביטוח , הפניקס , מנורה , הכשרת היישוב ,  הראל השקעות , מגדל , ציון ,הדר ביטוח. רציונאל המחקר – הספרות האשר מהווה בסיס להשערות המחקר :
§      קיים קשר בין המנוף הפיננסי של  החברה לגובה רווחי המניה . §      קיים הבדל בגובה המנוף הפיננסי בענפים שונים .
§      קיים הבדל בחוזקו של הקשר בין המנוף הפיננסי של  החברה לגובה רווחי המניה בענף הביטוח לעומת ענף התעשייה הכבדה . 
3 .       מתודולוגית המחקר – שיטת המחקר אמפירית , המדגם יכלול חברות מתחום הביטוח אשר נסחרות בבורסה לניירות ערך בין השנים: 1999-2003 .
3 .       הממצאים                                                                    
4 .       דיון                                                                                5.       מסקנות ויישומים אפשריים.