חרדת הבחינות של יעל

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2000
מספר מילים 7259
מספר מקורות 30

תקציר העבודה

תוכן העניינים
תקציר ……………………………………………………………………1
מבוא………………………………………………………………………2
גורמי החרדה והשפעתם על האדם…………………………………….5
חרדה תכונתית וחרדה מצבית7………………………………………… חרדת בחינות והשפעתה על התוצאות…………………………………8
הטיפול בחרדת בחינות………………………………………………….10 חרדת מבחן- התיאוריות……………………………………………….14
שיטת המחקר18…………………………………………………………… ממצאים ודיון19……………………………………………………………  דיון..………………………………………………………………………
5 סיכום….………………………………………………………………….28
בבליוגרפיה…….………………………………………………………….31
ת ק צ י ר מבחנים הם גורם המדרבן את התלמיד להצליח בלימודים. הדבר אמור במיוחד בילדים בבתי הספר היסודיים אשר לא תמיד מכירים בחשיבות הלימוד. המבחנים מהווים עבורם גורם מדרבן אשר לעיתים הוא  הגורם ללימוד.
אולם, למרות זאת, תלמידים מפחדים מבחינות. הגורמים לכך יכולים להיות רבים וביניהם העיקרי שבהם הוא הפחד מכישלון או מחוסר יכולת לבטא את מקסימום היכולת. החרדה הינה אפיון קבוע באישיות הפרט.
מטרת המחקר היא לבדוק מה מלחיץ כל-כך את החרדים ממבחנים וכיצד הם מתמודדים עם חרדת הבחינות שלהם.
בעבודה זו חקרתי את הנבדקת יעל,  בת 28 , סטודנטית לתקשורת  שנה ג' הלומדת באוניברסיטת תל-אביב ומתגוררת במרכז הארץ. יעל סובלת מחרדת הבחינות כבר מגיל 16 . שיטת המחקר הייתה עריכת ראיונות עם הנבדקת ובנוסף לכך הנבדקת ענתה בתחילה על שאלונים שחיברתי.
הממצאים הם שהמאפיינים האישיותיים אינם משפיעים על החרדה . יש להניח כי ייחודיותו של כל אדם קובעת את צורת התנהגותו.