בית הספר הוא חלק לא מבוטל בעיצוב התרבות .עבודה זו עוסקת בקשר שביןתכני הלימוד השונים אשר נלמדו בבתי הספר בעשור השני למדינה לבין התפיסה שהייתה רווחת בקשר למעמד האישה,בדגש על סטריאוטיפים מינניים אשר הופיעו בתכני הלימוד

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2005
מספר מילים 4972
מספר מקורות 28

תקציר העבודה

לביה"ס יש השפעה ניכרת על עיצוב תרבותם של ילדים .בית הספר היה אחד הכלים העיקריים שבוא השתמשו מעצבי התרבות בארץ ומנהיגי האומה כדי לחנך את הדור החדש בארץ וליצור ישראלי חדש .
התכנים שהוכנסו לספרי הלימוד תאמו לרוח התקופה , לכן חשוב להסביר את הרקע
שעמד אחרי . נושא חשוב זה של מעמד האישה באותה תקופה הקשורה לנושא בו אנו עוסקים בעבודה זו לציין כי החברה הישראלית בכלל ובפרט באותה תקופה של העשור השני , היא חברה לא אחידה ומורכבת מתת קבוצות ומקבוצות משנה , כשיש את החברה הקולטת ומנגד החברה הנקלטת ובתוכם קבוצות של עולים ממקומות שונים ובעלי תרבויות ומנהגים שונים האחד מהשני . כאשר לדוגמא , היו הבדלים תרבותיים בין עולים מארופה לבין עולים מארצות האיסלם בהקשר למקומה של האישה בחברה ובמשפחה וזה הושפע לרוב ממידת החילוניות ו/או השמירה על הדת וממרכיבים נוספים שיפורטו בהמשך העבודה .
גם בעשור השני היה בארץ שיוויון זכויות לגבר ולאישה , אך היה הבדל בין שוויון פורמאלי לבין שוויון ליברלי , כאשר זה מה שקבע את ההבדל בין הרמה החוקתית לבין הרמה החברתית.