מערכות מידע במערכת החינוך MIS

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2006
מספר מילים 1959
מספר מקורות 8

תקציר העבודה

תוכן עניניים תקציר -.3
מבוא
–4
מערכת מידע M.I.S. .
5
מערכות מידע במערכת החינוך …6
סיכום מסקנות והמלצות –9
בבליוגרפיה 11
תקציר מערכות מידע  הן המערכות הממוחשבות בארגון המאפשרות לארגון לתפקד בהצלחה .
מרבית הארגונים המודרניים זקוקים למערכות מידע ממוחשבות , ישנם כמה סוגי ארגונים שאינם מסוגלים כלל לתפקד בלעדיהן (בנקים, חברות תעופה וכו') תכנון נכון של תהליכי העבודה (קליטת הזמנה, אישור הזמנה, גבייה, הבטחת מלאי חלקים, ייצור, אריזה, משלוח) ומערכות מידע התומכות בכל התהליכים לעיל הפועלות במשולב , הם סוד ההצלחה של ארגון.
בעבודה זו אבחן את מערכות המידע,במשרד החינוך ובתי הספר. המדב"ס (מערכת דיווח בית ספרית המיועדת לדיווח נתוני שכר למורים עובדי מדינה), המנב"ס (שתופסת מקום מרכזי מאד בניהול ההוראה והערכה בבית הספר זוהי מערכת מידע, המיועד לשפר ולייעל את הניהול הפנימי בבית הספר, לסייע בתכנון המטלות הפדגוגיות והניהוליות של בית הספר ובמעקב אחריהן) והמנבסון.
המערכות מבוססת על  כלי אינטרנט והגישה אליה תתבצע באמצעות "קישורים לעתיד" (הרשת המנהלית)  או באמצעות האינטרנט וכאן הקושי, לא כל בתי הספר מרושתים וערוכים לעבוד בסביבת אנטרנט או בסביבה ממוחשבת בכלל.
חסרה הדרכה מסודרת לצוות המורים, כמו כן צוות המזכירות חייב להיות בקיא בכל המערכת.
המערכת לעיתים אינה מתפקדת כנדרש, בגלל שזו מערכת יחסית חדשה ישנם באגים, תקלות שמחייבות איש טכני צמוד לכל בית ספר, מה שלא קיים בכל בתי הספר.
אך מערכת החינוך רואה את החשיבות של מערכות מידע המסייעת בתכנון נכון של תהליכי העבודה .
האפשרויות הגלומות בטכנולוגיית המידע כיום הביאו את מנהלי בתי הספר להכיר בצורך לשלבן בתהליכי למידה-הוראה בבית הספר לשם קידום מטרות פדגוגיות. כמו כן כל ההליך הממוחשב נועד להחליף את ההליך הידני (של מילוי טפסים ושליחתם למחוז).