ניתוח שיווקי כולל של "וואלה!שופס" - ניתוח חיצוני (ענף, סביבה, מגמות בשוק לוכו'), ניתוח פנימי (SWOT, מודלים..), ניתוח פיננסי, הצעות פעולות שיווקיות ועוד (ציון:97)

תקציר העבודה

תקציר מנהלים עבודה זו עוסקת בניתוח חברת וואלה! שופס – אתר המסחר האלקטרוני הגדול והמוביל בישראל.
במהלך השנים האחרונות, עם החדירה של טכנולוגיית הפס הרחב והאינטרנט המהיר לשוק הישראלי בכלל וללמעלה ממיליון בתי אב בישראל בפרט, הופך האינטרנט לכלי מרכזי בחיינו. יחד עם זאת, הופך המסחר האלקטרוני לחלק בלתי נפרד מהרגלי הצריכה של לקוחות רבים בישראל, אשר מתרגלים לבצע את רכישותיהם באתרי האינטרנט השונים במקביל או במקום הרכישות הרגילות המתבצעות בחנויות הקמעונאיות השונות.
אתר וואלה! שופס הינו אתר המסחר האלקטרוני הגדול והמוביל בישראל, עם שיעורי העדפה של כ-
5 %. האתר הוקם בשנת 2000 ע"י חברת וואלה! תקשורת בע"מ והינו בבעלות החברות סייפרטק בע"מ ווואלה! תקשורת בע"מ (50% אחזקה במניות כל אחת). האתר מופעל ע"י חברת וואלה שופמיינד בע"מ ומשמש פלטפורמה באמצעותה מוכרים בעלי עסק שונים את מרבית מוצריהם לצרכנים. ניתן למצוא בו מגוון רחב במיוחד של מוצרים ושירותים המוצעים למכירה ע"י היבואנים והיצרנים המובילים בישראל, מתחומים שונים ומגוונים במיוחד כגון: אלקטרוניקה, מוצרי חשמל, מוצרי ספורט, מחשבים, צילום, ריהוט, תיירות ועוד. המוצרים באתר נמכרים בדרך של מכירה פומבית על גרסאותיה השונות, מכירות קבוצתיות או בדרך של מכירה ישירה מתוך קטלוג וירטואלי הנמצא באתר.
החזון של חברת וואלה! שופס הינו לספק סביבת קניות אלקטרונית נוחה, נעימה, מהירה ובטוחה, תוך כדי אבטחה מלאה של תהליך הקניה, והיא אכן מקפידה לעמוד בחזון הנ"ל ולממש אותו תוך כדי שמירה מתמדת על הימצאות בקדמת הטכנולוגיה, הקפדה על פיתוח טכנולוגיות, ממשקים ושירותים חדשניים וייחודיים, מתן שירות איכותי ללקוחות השונים ושמירה על פרטיות הלקוחות.
האסטרטגיה הגנרית של חברת וואלה! שופס הינה אסטרטגיית בידול. החברה מבססת את היתרון התחרותי שלה על דימוי המותג החזק (שימוש במותג המוכר והחזק וואלה!), הטכנולוגיה והשירות ללקוחות החברה, במטרה להשיא את תשואות המפרסמים והקונים באתר, תוך כדי שמירה על אמינות ושקיפות מרבים ביחסים עם קהל הלקוחות (לדוגמא הכרזה על אמנת שירות ללקוחות). בכדי להמשיך ולשמור על אסטרטגיה זו, תוך כדי הצבת המטרה להמשיך ולהיות אתר המסחר האלקטרוני הגדול והמוביל בישראל, ולהגיע לקהל לקוחות רב יותר, אנו נמליץ לחברת וואלה! שופס בעבודה זו לקיים שיתוף פעולה ייחודי עם חברת הלוויין Yes וזאת בכדי ליצור ערוץ טלויזיוני חדשני וייחודי אשר יאפשר לבצע רכישות באתר וואלה! שופס, דרך הטלוויזיה. הצעה זו תסייע לחברת וואלה! שופס להמשיך ולשמור על בידולה וייחודה בהשוואה ליתר השחקניות המרכזיות בשוק, יביא לגידול בקהל לקוחותיה ויסייע לה להמשיך ולעמוד בחזית הטכנולוגיה, תוך שמירה על חזון ועמידה במטרות וביעדים השונים.
עבודה זו תציג את המצב הקיים תוך כדי סקירת הסביבה והאסטרטגיה הקיימת, ולאחר מכן תתמקד בעיקר במתן הרעיונות היזמיים ו/או השינויים האסטרטגיים לחברה תוך כדי הצגת התכנית העסקית לשנים הבאות בהתאם לדרכי הפעולה אשר יומלצו במהלך העבודה.
העבודה תכלול הצגה של חלופות אסטרטגיות שונות ובחירת חלופה מועדפת, הצגת היתרונות התחרותיים והאסטרטגיה הדרושים למימוש התוכנית שנבחרה, הצגת אסטרטגיית הצמיחה, הצגת התארגנות הארגון לשינוי ברמה בפונקציונלית, המבנה הארגוני החדש, ניתוח פיננסי מימוני, השקעות נדרשות מקורות מימון, תכנון פיננסי והצגת הסיכונים והמסקנות הסופיות.
תוכן עניינים:
תקציר מנהלים מבוא –2
הצגת התכנית העסקית:
חלופות אסטרטגיות …3-4
הצגת התוכנית הנבחרת והשינוי האסטרטגי ..4-5
היתרונות והאסטרטגיה הדרושים לפי פורטר 5-6
אסטרטגיית הצמיחה המומלצת לפי  Ansoff …6
ניתוח הענף והשוק:
מאפייני הענף –6-7
גורמי שינוי ומגמות בענף: –.7
ניתוח התחרות ואטרקטיביות הענף עפ"י מודל פורטר -7-9
מודל PEST -…9-10 יישום פונקציונלי ..10-11
יישום ארגוני:
מבנה ארגוני דרוש –
11
מדיניות משאבי אנוש נדרשת .11-12
תרבות וערכים רצויים —
12-13
סגנון ניהולי 13
יישום מימוני:
ההשקעות הנדרשות –…13-14
מקורות מימון ובעלות .14
יישום פיננסי -…15-16
סיכום:
סיכונים/תרחישים ודרכי התמודדות: –.17
תרשים גאנט פעילות: –17-18
סיכום ומסקנות: -…18
ביבליוגרפיה –…19