תכנון אסטרטגי ליחידה עסקית - חברת פרוטרום , עבודה מעולה

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2006
מספר מילים 13898
מספר מקורות 5

תקציר העבודה

תקציר מנהלים בעקבות התחרות העזה ומבנה ענף התמציות וחומרי הגלם בו פועלת חברת פרוטרום אשר מתפתח לכיוונים חדשים ,נדרשו חברי הקבוצה להתוות אסטרטגית פעולה תחרותית, אסטרטגית צמיחה ואופן יישום לחברה על מנת שתנקוט בה במהלך השנים הבאות ותעזור לה לשרוד בענף רב התהפוכות הזה ואף להגדיל את כוחה ולהפוך לגורם משמעותי בו. מצאנו מספר מטרות על אותן יש להציב בפני החברה ע"מ שתוכל להתמודד ולהוות יריב ראוי בשוק בו היא פועלת , ועיקריהן: המשך צמיחה מהירה באמצעות רכישות אסטרטגיות, .  המשך החדירה והאחיזה בשווקים מתפתחים , המשך התמקדות במתן שירות איכותי ובפיתוח מוצרים ללקוחות רב- לאומיים וללקוחות בינוניים  ומקומיים, הרחבת השקעות במחקר ופיתוח . כמו כן , סקרנו ופיתחנו יתרונות  תחרותיים ברי הקיימא של הפירמה כגון : הנהלה מנוסה, סינרגיה בין החטיבות , מערכי שיווק , מכירות ותמיכה משומנים בארצות המטרה.וכו' ע"מ שהחברה תנצל אותם ותעמוד במטרות אותה היא הציבה בעזרתן. לאחר ניתוח מעמיק בחלופות של האסטרטגיות השונות הגענו ( בין היתר ע"י בחינה בטבלאות פישביין ) לאסטרטגיית העל אשר על החברה לנקוט והיא : יצירת בידול ממוקד של מוצרי החברה תוך המשך הצמיחה באמצעות נקיטת מדיניות של פיתוח שווקים וחדירה לשווקים מתפתחים , כל זאת בעזרת רכישת חברות חדשות אשר יתרמו לחברה הן במוצרים חדשים ואיכותיים וידע אשר ישפרו את תמהיל המוצרים שלה  והן מניסיונם והידע הנצבר להם בנושאי התרחבות וחדירה לשווקים חדשים . בעקבות הפוטנציאל הרב הטמון באסטרטגיית העל שמצאנו לנכון להמליץ לחברה, חיברנו יעדים מאתגרים לטווח ארוך ולטווח קצר אשר אנו סמוכים ובטוחים שהחברה תגיע אליהם לאור הישגיה בעבר והפיכתה מחברה קטנה ומקומית לחברה רב לאומית בינונית ולאור הניסיון והמחויבות הרבה של מנהליה ואנו צופים כי החברה  במידה ותגיע ליעדים אלה תהפוך לחברה רב לאומית גדולה ותהפוך לגורם משמעותי בשוק . אנו צופים לחברה נתח שוק של 10% מהשוק העולמי תוך 4 שנים (לעומת 3% כיום) במידה ואסטרטגיית העל תצלח .
לאחר ניתוח מעמיק בעזרת תוכנת המולטיפלנר קבענו תכנית פיננסית לחברה אשר יושמו בה כל המטרות והיעדים אותם הצבנו ומצאנו לנכון לגייס את הסכום הדרוש ליישום אסטרטגיית העל בהנפקת אג"ח זאת משיקולים של העדר חובות שיש לחברה , רצון לשלם ריבית נמוכה יותר מאשר הריבית שתצטרך לשלם לבנקים בהלוואה בנקאית והאמונה שההנפקה תצליח בעקבות האמון שרוכש הציבור לחברה .    בעבודתנו תוכלו לגלות את האסטרטגיות הפונקציונאליות אשר הצענו לכל פונקציה ופונקציה בארגון במטרה לאחד אותם ולתפעל אותם לכיוון יעדי אסטרטגיית העל . בנוסף , המלצנו לחברה להישאר במבנה הארגוני החטיבתי תוך אימוץ מאפיינים מטריציאליים קלים אשר אמורים לגשר על חסרונות ופערים בנושאי העברת המידע והפריה בין החטיבות והפונקציות השונות שכן לאור בחינת עסקי ומבנה החברה מצאנו שהוא המבנה המתאים ביותר תוך הצגת נימוקי הבחירה. המלצנו על צעדים שעל החברה לנקוט בכדי לסגל את התרבות הארגונית שלה לשינויים הצפויים.
 ולבסוף המלצנו על הקמת צוות מיוחד בעל הרכב עובדים מכל קצוות הארגון אשר אמור להתמודד עם הבקרה וההיערכות לשינויים הצפויים ולבחון אותם באופן מתמיד מנקודת מבט של כל פונקציה ופונקציה בפרט ומנקודת מבט ארגונית בכלל תוך שמירת וקיום האינטרסים של בעלי המניות , יש לציין כי המלצנו להנהלה לחבר תכנית מגירה למקרה ואסטרטגיית העל לא תצליח ע"מ למנוע קטסטרופה לארגון ועל צוות הבקרה תוטל משימת המעקב וההתרעה להנהלה במקרה הגרוע . תוכן עניינים    -מבוא
–1
– הצבת מטרות אסטרטגיות לחברה העסקית  -2
– בחינת יתרונות תחרותיים ברי קיימא או פיתוח חדשים  -3
– דיון וניתוח חלופות אסטרטגיות —
–6
                 א. דיון בחלופות אסטרטגיות תחרותיות –6
                 ב. דיון בחלופות אסטרטגיות תחרותיות –9
                 ג. דיון באופני יישום של האסטרטגיות –.11
– בחינת אסטרטגיית העל לפי טבלאות פישביין  15
– הגדרת אסטרטגיית העל 16
– יעדים לטווח ארוך –..
–17
– יעדים לטווח קצר-.. 17
– אסטרטגיות תפעוליות …
–…17
– בניית תכנית פיננסית לעתיד  ודיון בחלופות המימון -..21
– מיסוד האסטרטגיה -22
                   – א' – שינויים במבנה הארגוני של פרוטרום 23
                   – ב' – שינויים מוצעים בתרבות הארגונית …24
– בקרה והערכה –.
5 – ביבליוגרפיה –..26
– נספחים …27