צבע בפרסום – השפעתו של עמדת הצרכן

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2006
מספר מילים 5490
מספר מקורות 18

תקציר העבודה

תוכן עניינים
סעיף נושא עמוד
1 מבוא
3
1 .1
הבעיה המחקרית
4
1 .2
השערות המחקר
4
2 הצבע 5
2 .1
השפעות תרבותיות 5
2 .2
השפעות פיזיולוגיות
6
2 .3
השפעות פסיכולוגיות 7
3 השפעות הצבע בפרסום
8 -9
3 .1
עדיפות של צבע תלויה במוצר
1 0-11
3 .2
השפעת הצבע במוצרים עם מעורבות גבוהה/נמוכה
1 1
4 הקשר בין שימוש בצבע לבין אפקטיביות הפרסומת
1 2-13
5
מחקר אמפירי
1 4
5.1
הבעיה המחקרית
1 4
5.2
השערות המחקר
1 4
5.3
שיטת המחקר
1 4
5.3.1
אוכלוסיית המחקר
1 4
5.3.2
כלי המחקר
1 4
5.3.3
הליך המחקר
1 4-15
5.3.4
שיטת ניתוח הנתונים
1 5
5.3.5
יתרונות/חסרונות המחקר
1 5
5.4
הצגת תוצאות המחקר
1 6-24
5.5
ניתוח סטטיסטי
2 5-27
5.6
דיון ומסקנות
2 8-29
6 סיכום
3 0-31
7
הצעות למחקרי המשך
3 2
8 רשימה ביבליוגרפית
3 3-34
9
נספחים
3 5
9.1
שאלון קבוצה א'
3 5-38
9.2
שאלון קבוצה ב'
3 9-42

1 . מבוא
הפרסום הוא  אחד מגורמי המכירות שהשפעתם הולכת וגוברת בתקופה המודרנית. מטרת הפרסום הנה להשפיע על הצרכן ולהתאים את עמדתו לפי רצונו של המפרסם, כאשר מטרת העל של המפרסם הנה הגדלת מכירות המוצר/שרות.
פרסומת מוצלחת (פרסומת המשפיעה בצורה המרבית על הצרכנים), חייבת למשוך את תשומת לב הצרכנים, לתקשר עימם באופן ברור, ולהיחקק בזיכרונם (1).
הפרסום מבוצע במספר מדיות: טלוויזיה, אינטרנט, עיתונות, שלטי חוצות, נקודות מכירה ועוד. אמצעי הפרסום מגוונים עוד יותר, לדוגמא:
סרטונים, מודעות, פליירים רול אפים ועוד.
הפרסומת מורכבת ממספר מרכיבים: מילים, סמלים, תמונות, צבעים ועוד. אופן הצגת המרכיבים ובחירתם נגזרים מאסטרטגיית המסר המובילה את כיוון הפרסום , אך אין אסטרטגיה זו אינה מעצבת את צורתו.
האחראי על עיצוב הפרסומת ועל הפחת "רוח החיים" במסר הנו המימד היצירתי. מטרת מימד זה הנה ליצור גירויים שיעלו את הסבירות שהצרכן יקדיש תשומת לב והקשבה לפרסומת. הכלים שנעשה בהם שימוש להגברת גירוי הצרכן הנם: גודל, צבע, מיקום, תדירות, תנועה, חידוש ועוד. על פי מאמרים קודמים שנכתבו ומחקרים קודמים שבוצעו נמצא כי קיים קשר חיובי בין שימוש בצבע בפרסומת לבין האפקטיביות שלה.
העבודה מתמקדת בקשר שבין השימוש בצבע בפרסומת לבין אפקטיביות הפרסומת. בעבודה אני אסקור מאמרים הדנים בנושא בהשפעת השימוש בצבעים בפרסומות ואציג תוצאות מחקר שביצעתי בנושא.