13039 הערכת תפקוד בארגון: התפתחות ושינוי
מוסד לימוד | האוניברסיטה הפתוחה |
סוג העבודה | ממ"ן |
מספר ממ"ן | 12 |
מקצוע | מנהל עסקים וניהול |
קורס | הערכת תפקוד בארגון: התפתחות ושינוי |
מילות מפתח | אפקט ההילה, בית הלל, בית שמאי, דיוק הערכה, הטיית השליליות, הערכת 360 מעלות, הערכת התפקוד בארגון ממן 12, טעויות מעריך, טעות התפלגות, טעות מתאם, מבחן חוזר, מדד מבוסס התנהגות, מהימנות, מהימנות בין מעריכים, מהימנות כאקוויוולנטיות, ניפוח הערכות, עקיבות פנימית, קריטריונים פסיכומטריים, תבנית הערכה, תוקף, תוקף מבחין, תוקף מבנה, תוקף מתכנס, תוקף תוכן, תוקף תלוי קריטריון |
ציון | 100 |
שנת הגשה | 2017 |
מספר מילים | 2446 |
תקציר העבודה
13039 הערכת התפקוד בארגון: התפתחות ושינוי – ממ”ן 12, ציון 100.
שאלה 1: כתבה בנושא “לקוח סמוי”.
א. על אלו קריטריונים פסיכומטריים עונה כלי ה”לקוח הסמוי”? פרטו ודונו בסוגי המהימנות והתוקף.
ב. לפי הכתבה, אלו טעויות מעריך סביר שתופענה בעת הערכת מעריך סמוי?
ג. אלו מדדים ישירים של דיוק בהערכה מתאימים לבחינת הלקוח הסמוי ?
שאלה 2: מאמר – Javed, S. & Sumod, S.D. (2015).” It’s time to bring performance appraisal into the twenty-first century”, Human Resource Management International Digest, 23(7), 23-26
א. מהן הבעיות במערכות ההערכה הנפוצות לדעתם של כותבי המאמר? אלו פתרונות הם מציעים?
ב. במאמר מוצגת הטיה המשפיעה בעת מתן המשוב, מהי הטיה זו וכיצד היא עשויה להשפיע על המעריך ועל המוערך? הסבירו והדגימו.