משפחה חד מינית

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2006
מספר מילים 2435
מספר מקורות 6

תקציר העבודה

מבוא
            משפחה חד מינית הינה מוסד חברתי שמציין ישות חברתית שמוגדרת על בסיס שארות, דהיינו:
מכלול קשרים חברתיים, וכוללת בתוכה מגורים משותפים של שני בני זוג המשתייכים לאותו מין, וממלאת הן פונקציות חברתיות והן פונקציות כלכליות כמו כל משפחה רגילה (מרין,
2 004).
            עבודה זו, סוקרת את התפתחות תופעת ההומוסקסואליות לפי רקע ביולוגי – פסיכולוגי שטוען, כי כיום מקובלים הסברים ביולוגיים על פיהן ישנם גנים שעוברים דרך משפחת האם. לאחר מכן, הוצגה האסכולה הפסיכואנליטית-הומוסקסואליות איננה מחלה ורק כאשר דחפים אלו מודחקים הם הופכים לפתולוגיים, ומאידך,טוענת תורת הלמידה החברתית שהומוסקסואליות הינה מערך התנהגויות נלמד תוך קבלת חיזוקים במסגרת אינטראקציה חברתית, התבוננות באירועים ואנשים וצירוף מיקרים בתקופות מכריעות.              הוצג נושא הנישואים החד מיניים, שמציג דרכים להכרה רשמית בזוגיות חד מינית:
איחוד אזרחי- טקס איחוד אזרחי שמעניק זכויות דומות לזכויותיהם של זוגות נישואים. רישום זוגיות- הירשמות במאגר מידע שמעניקה להם מקצת זכויותיהם של זוגות נישואים.
מעמד ידועים בציבור- בני זוג שחיים ביחד מעל פרק זמן קבוע וידועים בקרב משפחתם וסביבתם הקרובה, רשאים לקבל זכויות שדומות לזכויותיהם של זוגות נישואים.
הוצגה מחלוקת בנושא נישואים חד מיניים על פי פרשנות דתית, פרשנות חברתית ופרשנות משפטית.
            הוצגה הורות הומו לסבית כשהיא בא לידי ביטוי בהפיכתם של הומואים ולסביות להורים בדרכים הבאות: ילדים ממערכות יחסים הטרוסקסואליות, הזרעה מלאכותית, אימוץ והורות ביולוגית משותפת ללא יחסי זוגיות. בנוסף הוצגה התנגדות להורות הומו לסבית.
            במהלך עבודה זו הוצגה התפתחותו של הילד במשפחה הומו לסבית, שכוללת את הסתגלותם בחברה ותפקיד המשפחה ההומו לסבית על פי תיאוריה התפתחותית.
            בסיום, הוצגה תיאוריה קווירית, שכללה זהות קווירית- חריגות ושוני במשפחה חד מינית, וגילוי נטייה הומוסקסואלית אצל מתבגרים על פי תיאוריה  זו.

1 .מבוא                                                                                                              
3        
2 . התפתחות תופעת ההומוסקסואליות                                                                   
4    א.
רקע ביולוגי – פסיכולוגי                                                                                 
4         ב.
הומוסקסואליות על פי אסכולה פסיכואנליטית- פרויד                                         
4 -5     ג.
הומוסקסואליות על פי תורת הלמידה החברתית                                               
4 -5                                                                
3 . נישואים חד מיניים                                                                                            6         א.
דרכים להכרה רשמית בזוגיות חד מינית                                                           
6                                                                           ב.
מחלוקת בין נישואים חד מיניים                                                                     
6 -7                                                                             
4 . הורות הומו לסבית                                                                                           8                     א.
הפיכתם של הומואים ולסביות להורים                                                             
8    ב.
התנגדות להורות הומו לסבית                                                                         9                                                                                                                                                       5. התפתחות הילד במשפחה הומו לסבית                                                               10    א.
הסתגלותם של ילדי הומואים לסביות לסביבתם החברתית                                  10      ב.
תפקיד המשפחה ההומו לסבית על פי אסכולה התפתחותית                           10-11   
6 . תיאוריה קווירית                                                                                             12         א.
זהות קווירית                                                                                            
1 2       ב.
גילוי נטייה הומוסקסואלית אצל מתבגרים על פי תיאוריה קווירית                        13
7. סיכום                                                                                                         
1 4
8 . ביבליוגרפיה                                                                                                
1 5