ניתוח אירוע - ניהול שיווק

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2005
מספר מילים 1867

תקציר העבודה

מבוא
שוק הדלק בישראל מתחלק בין ארבע חברות עיקריות: פז, דלק , סונול  ואלון/דור   הקיף המכירות בשוק הדלק הפרטי נאמד על 1.2 מיליארד ₪ בחודש , אולם מתח הרווחים נמוך וחברות מנסות למצוא דרכים אחרות על מנת להגדיל את נתח השוק וכמובן את הרווחים. לכן חברות הדלק בישראל החלו לגוון את פעילותן ולשפר את חזות תחנת הדלק, כיום במקום תחנת דלק אנו מוצאים מתחמים אשר כוללים חנויות נוחות ושירותים נוספים  לטובת הלקוח. כחלק משינוי אסטרטגיה החלו חברות הדלק לאמץ תפיסה שיווקית חדשה שממקדת את השירות ללקוח ולבני משפחתו ופחות לרכב כפי שהיה בעבר.
 באירוע זה נחווה דעתנו על הצעדים שחברת פז נוקטת על מנת ליישם את האסטרטגיה של הלקוח במרכז לעומת הרכב במרכז וזאת מול האיום החדש שבו חברת דור אלון רכשה את סונול ולמעשה הורידה את פז למקום בשוק הדלק הפרטי בישראל האסטרטגיה המקובלת בשלב זה היא של מיצוב ברור וממוקד ,הגדלת השוק למשתמשים פוטנציאלים ובעיקר ריבוי פלחי שוק והגברת שיעורי השימוש של משתמשים חדשים וקיימים. כל זה תוך שימוש בקידום מכירות ופרסום אינטנסיבי. השאלה הנשאלת האם הצעדים אשר נוקטת חברת פז במטרה להגדיל נתח שוק ולשמר את המובילות שלה בשוק, היו בדיעבד נכונים מבחינה שיווקית. על זאת נדון בהמשך.
נתונים כללים: פז מחזיקה בנתח שוק של 32% , חברת דלק מחזיקה ב 26%, דור אלון מחזיקה ב
1 6% , סונול כ 24%   ביחד ל 36%  ( וזאת לאחר ההשתלטות בעלי דור אלון על חברת סונול ) אין ספק שהמיזוג הזה יוצר ענק דלק חדש שמדיח את פז ממקומה כחברת הדלק הגדולה בישראל.
  תוכן עניינים
מבוא. 3
ניתוח חברה על פי מודל SWOT. 4
מדיניות המיתוג. 5
שינוי לוגו וחזות מתחם.. 5
שינוי תדמית.. 5
מסקנות שינוי תדמית.. 5
האם קיימת אפשרות לשמור נאמנות לתחנה.. 6
האם חברת פז יכולה לבדל את עצמה ממתחרותיה.. 6
שימוש בערוצי תקשורת שיווקית.. 8
יחסי ציבור. 8
פעילות קד"מ לשימור לקוחות – המלצה.. 9