ניתוח של צוות בית ספרי

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2005
מספר מילים 1372
מספר מקורות 6

תקציר העבודה

ניתוח של צוות בית ספרי ת. הגשה: 23.1.05
צוות מורים שאותו אנו הולכות לנתח מלמד בבית אריאל בתיכון ברנקו-וייס בבאר-שבע. הצוות כולל בתוכו שנים עשר איש מתוכם עשר הם מורים מקצועיים וגם כל אחד הוא מחנך של כיתה של שמונה תלמידים. החלוקה של תלמידים מעורבת כלומר בכיתת חונכות יכולים להיות תלמידי כיתה 'א ו'ב. בתוך הצוות קיים שיתוף פעולה שהוא כרוך בעזרה יום יומית בבעיות שלא צפויות מראש כגון: הפרעות בשיעור, הברזות מבית הספר, אלימות פיזית ומילולית. לכל ארבע מורים יש חונך שתפקידו ללוות אותם גם במישור המקצועי וגם במישור הפדגוגי. הוא נפגש איתם פעם אחד בשבוע לפני שעות הפעילות בבית הספר, בודק התקדמות בתוכנית הלימודים, עוזר בהכנה של דפי עבודה ונותן הדרכה להמשך העבודה. בנוסף ישנו דיון לגבי בעיות התנהגות ודרכים לטיפולם.
החונך הוא בעל וותק בבית הספר ויש לו סמכות להעיר על נקודות חלשות ולציין נקודות לשיפור.
צוות עבר כמה השתלמויות וגיבושים שתרמו בצורה רבה לעבודה יותר יעילה של הצוות גם מבחינה שמירה על המשמעת וגם מבחינת ההוראה. מנהל מחלק סמכויות וגם דורש עמידה באחריות. סגן מנהל, שהוא גם מורה להיסטוריה נמצא באותו מקום בהררכיה בית ספרית.  כמו מנהל, הוא רשאי להחליט כמעט על כל הדברים משמעותיים שקורים במהלך יום לימודים. בכל ישיבות צוות נוכחת יועצת של בית הספר והיא גם בעלת סמכות לא קטנה משאר אנשי הצוות. לפיכך, שתלמידי בית הספר נחשבים לאוכלוסיה בעייתית וישנם בעיות שרק יועצת מוסמכת לטפל בהן. כל איש צוות קובע איתה פגישה חודשית כחובה וגם יכול וחייב לדווח על כל מקרה שדורש התבוננות עדינה. …