פיתוח מוצר

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , , ,
שנת הגשה 2006
מספר מילים 6699
מספר מקורות 1

תקציר העבודה

2           תקציר מנהלים (1) הדוקטרינה החדשה בעולם כיום מדברת על צבא קטן וחכם. כדי ליישם  זאת אנו חייבים לתת למפקדים בשטח את האמצעים המודרניים בכל הפעילויות. אחד האמצעים הינו תקשורת נתונים. המפקד בשטח חייב לקבל את מלוא האינפורמציה מהרבה מאוד גופים מהמערך הצבאי קרי אינפורמציית מודיעין, אינפורמציה מלוויינים אינפורמציה על פריסת כוחות ולוגיסטית. ולשם כך יש צורך לספק לו מכשירים ברוחב סרט לפחות של 35MHz    שהציוד יהיה מינימאלי כמותית, קטן נייד וקל לפריסה. זאת ניתן ליישם ע"י הסבת טכנולוגיית ה- WIMAX  שהינה טכנולוגית  רחבת פס אזרחית לאפליקציה צבאית. תדיראן הקימה מנהלת לפרויקט שתפקידה לתת מענה למכרזים שייצאו בנושא WIMAX צבאי, ליווי הפרויקט עד לסיומו וכך תובטח רציפות המידע לכל חיי הפרויקט. תכנון המערכת תעשה תוך שילוב של שתי גישות תכנון משלימות:
·        Top Down ·        Bottom Up המערכת המוצעת תוכננה תוך שימת דגש על דרישות משתמשי המערכת לתכנון שליטה ובקרה, יישום כללי הביטחון, ניהול ותחזוקת המערכת, יכולת גידול והתפתחות לטווח ארוך של המערכת, שילוב בצוותא עם מערכות הקשר הקיימות כיום בעולם.  בבחירת מרכיבי מערכת ה – WIMAX  החברה בחנה מס' אלטרנטיבות על בסיס עלות תועל תוך התחשבות שיקולים העיקריים הבאים:
1 .      שימוש במוצרי מדף – בכל מקום בו ניתן היה הדבר החברה תעדיף פתרון מן המדף COTS (Commercial On The Shelf).
2.      עמידה בביצועים ובעומסי עבודה גבוהים
3 .      אורך חיי המערכת לפחות ל – 10 שנים
4 .      גמישות מודולארית.
5.        שיקול מרכזי – בבחירת מרכיבי המערכת תהיה מידת היכולת לרכוש ולספק את המרכיבים במט"ח סיוע  FMS.
תדיראן מודעת לעובדה שבמהלך התכנון, ההקמה וההפעלה של מערכת "WIMAX" צפויים שינויים טכנולוגיים העשויים להשפיע על רמת השירותים של המערכת ו/או שינויים בתו"ל כתוצאה מלקחי ההפעלה של המערכת. החברה תפעל עם המשרד להתאמת המערכת לשינויים הטכנולוגיים בכדי להבטיח את עדכניות המערכת ואת ביצועיה.
3          תוכן עניינים
2             תקציר מנהלים (1) 2
3              תוכן עניינים.. 3
4              מבוא. 6
4 .1              מטרת העבודה.. 6
4 .2              כלים בשימוש.. 6
4 .3              תהליך. 7
5             עיוני 7
5.1              אסטרטגיה.. 7
5.2              טכניקות להעלאת רעיונות.. 8
5.3              תרומת התכנון להצלחת המוצר החדש (4) 9
5.4              מודל Boston – (5,6) 10 5.5                        Ansoff – (5,11) 11
5.6              דה – בונו (7) 12
5.7                   SIT – חשיבה המצאתית שיטתית (8) 14
5.7.1              "הוספת מימד" למשתני המוצר. 14
5.7.2              "חלוקה" של מרכיבי המוצר. 14
5.7.3              "הכפלה" של מרכיבי המוצר. 14
5.7.4             "החסרה" של מרכיבי המוצר. 15
5.7.5              "איחוד" מרכיבי המוצר. 15
5.7.6              "התאמה לסביבה" של המוצר. 15
5.8                     QFD – Quality Function Deployment(9) 15
5.9              מרכיבי תכנון המוצר(10) 16
6              תהליך פיתוח המוצר. 19
6 .1              רקע. 19
6 .2              שלבי הפיתוח.. 20
6 .2.1             העלאת רעיונות.. 20
6 .2.2             גיבוש קונספט. 23
6 .2.3             בדיקת יתכנות שיווקית..
5
6 .2.4             תהליך העיצוב. 28
6 .2.5             יתכנות כלכלית.. 34
6 .2.6              מסחור וחיי המוצר. 36
6 .3              ניהול פרוייקט הפיתוח.. 39
6 .4              סיכום.. 44
7             ביבליוגרפיה.. 45