עבירת קשירת קשר

מקצוע
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2004
מספר מילים 3745
מספר מקורות 35

תקציר העבודה

נושא העבודה: עבירת הקשר    הקדמה עבירת הקשר הינה רחבה עד מאוד. תוך כדי מחקרי בנושא ,למדתי כי הדין במדינת ישראל דומה מאוד לדין המונהג בארה"ב ובאנגליה. לכן, בכדי לנסות להקיף כמה שיותר חומר, לגרום לעבודה להיות מעניינת ושלא תחזור על עצמה {במגבלת העמודים}, בכל מדינה התייחסתי לנושאים קצת שונים בעבירה. יש להדגיש כי באם לא התייחסתי בדינים המשווים ליסוד זה או אחר של העבירה ,זה רק מפני שהיסוד הוא זהה לדין הישראלי {או לדין הזר השני} וכבר ניתחנו אותו.
עבירת הקשר הינה עבירה מורכבת ואף נכתבו ספרים על עבירה זו. בעבודה זו {בעיקרה} נעסוק בחוק לאחר תיקון 39 {שכן, כפי שציינתי העבירה רחבה מאוד לכשעצמה ואין ברשותי מספיק מקום בכדי לנתח לפני ואחרי התיקון} אך יחד עם זאת ביסודות הרלוונטים ישנה התייחסות לפני ואחרי התיקון.
עבירת הקשר במשפט הישראלי- מסגרת נורמטיבית- סעיף 499  "קשר לפשע או לעוון" לחוק העונשין תשל"ז 1977
                           סעיף 500 "קשר למעשים אחרים" לחוק העונשין ,תשל"ז-1977. סעיפים אלה אוסרים שלוש קטגוריות של התקשרויות : ü      סעיף 499 אוסר התקשרויות שנשואן ביצוע פשע או עוון, וכיוון שבמקרה זה נשוא ההתקשרות מוגדר בצורה מדויקת לא נוצר עימות עם עקרון החוקיות. ü      סעיפים 500 (6-1) מוסיפים קטגוריה שניה של התקשרויות שנשואן אינו בהכרח ביצוע עבירה. ההתקשרויות הנכללות בקטגוריה זו אינן מגדירות במדויק את ההתנהגות האסורה, אם כי הסעיפים מתארים את המטרות האסורות אשר להשגתן נוצרה ההתקשרות, מן הראוי לציין כי סעיף קטן (6) בו מסויגת ההתקשרות האסורה "למנוע או להפריע אדם מעסוק באופן חופשי וכדין במשלח ידו, במקצועו או בעבודתו, ובלבד שהיה במעשה משום עבירה אילו עשאו יחיד".
כנראה שההתקשרות אסורה רק כאשר נשואה מהווה חטא, שכן ההתקשרות לביצוע פשע או עוון נכללת בסעיף 499 לחוק העונשין. ü      הקטגוריה השלישית של ההתקשרויות האסורות מופיעה בסעיפים 500 (7) ו- 500 (8) האוסרים התקשרות להשגת מטרה אסורה והתקשרות להשגת מטרה כשרה באמצעים אסורים, הגדרה הזהה להגדרה שאומצה במשפט המקובל והמשאירה פתח רב להתקשרויות שניתן לכלול בתוך הגדרה רחבה זאת.
היסוד העובדתי שבעבירת הקשר …