יסודות השיווק עבודה מספר 2

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2005
מספר מילים 1197
מספר מקורות 2

תקציר העבודה

שאלה 1
א. נתח שוק נתח שוק יחסי אריאל
2 3%  1.15 (=23%/20%) טייד
1 3%  0.56 (=13%/23%) קולון
1 2%  0.52 (=12%/23%) פרסיל
1 1%          0.47 (=11%/23%) סנו מקסימה
1 2%   0.52 (=12%/23%) סוד 9%  0.39 (=9%/23%) כל השאר
2 0%    0.86 (=20%/23%) ב. ניתוח פורטפוליו העסקים "תיק העסקים", הינו הכלי העיקרי בתכנון אסטרטגי שבעזרתו הנהלת החברה מעריכה את העסקים המרכיבים אותה. זיהוי יחידות אסטרטגיה עסקית בחברה נועד לפתח אסטרטגיות נפרדות ולהקצות את המשאבים המתאימים לכל יחידה. החברה מעוניינת להפנות את משאביה החזקים לעסקיה הרווחיים יותר, ולצמצם את עסקיה החלשים יותר או להיפטר מהם.
הדרג הבכיר יודע, כי תיק העסקים מכיל, בד"כ, כמה מוצרים או עסקים שאבד עליהם הכלח בצד כאלה שיהיהו להיטי המחר. אך אסור לחברה לסמוך על התרשמויות בלבד. היא זקוקה לכלי ניתוח לסיווג העיסוקים ע"פ הרווח בכוח שלהם.
קבוצת הייעוץ של בוסטון, פיתחה ופרסמה את מטריצת נתח-גידול (growth share matrix). על הציר האנכי נמצא שיעור הגידול השנתי בשוק שבו פועל העסק. על הציר האופקי נמצא נתח שוק יחסי, המתייחס לנתח השוק של היחידה העסקית ביחס לזה של המתחרה הגדול ביותר שלה. הוא משמש מדד לחוזק של החברה בשוק המתאים. נתח שוק יחסי 0.1 פירושו, שהיקף המכירות של החברה הוא רק 10% מהיקף המכירות של המוביל בשוק. נתח יחסי 10 פירושו, שהיחידה העסקית היא המובילה בשוק והיקף המכירות שלה גדול פי 10 מזה של המתחרה השני בגודלו בשוק. נתח שוק יחסי מתחלק לנתח גבוה ונתח נמוך, כאשר 1.0 משמש קו ההפרדה. נתח שוק יחסי מסומן על רצף יחסי, כך שמרחקים שווים מייצגים גידול זהה באחוזים. מטריצת נתח-גידול מתחלקת ל-4 תאים וכל אחד מהם מייצג סוג עסק שונה:
א.    –