התמודדות הרשות עם אלימות נוער

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח
שנת הגשה 2006
מספר מילים 10841
מספר מקורות 20

תקציר העבודה

קורס בשלטון המקומי                                                                                                                                                      פרוייקט סיום :
התמודדות העירייה במניעת אלימות נוער בעיר רכז הקורס : ילדי הלילה מילים: אהוד בנאי לחן: אהוד בנאי הם חיים בשטחי ההפקר, בצד האפל של העיר הם קשורים רק אל הצל של עצמם. המרצד על הקיר בלילה בלי ירח, לילה נטול כוכבים בוא תראה איפה הם מסתובבים הם מוצאים מקלט במרתף, במסתור השיחים שבגן כך כל לילה הפחד רודף, הם חיים במרחב לא מוגן על סף התהום עוד אפשר לעצור ילדי הלילה מבקשים אור אני פרפר בקופסה מנסה לעוף אל העולם אני כל כך זקוקה לחיבוק חם כשהשמש שוקעת אז הכוכבים נותנים ניצוצות חיים ואצלי אין ניצוץ אין קרן אור והכול חשוך לי בפנים אני פרפר בקופסה מנסה לעוף אל העולם.
הם מוכרים את עצמם בזול, בעבור תשומת לב, ובתוכם פצע גדול פתוח וכואב.
על סף התהום עוד אפשר לעצור.
ילדי הלילה מבקשים אור.
"רוצה שיהיו לי חוגים בספרות ובדרמה, רוצה שתבוא משפחה עם אמא ואבא, שידליקו שלהבת קטנטונת, שתבוא ותביס את השחור, ופתאום מראה מחזה איזה יופי, אני עף ועולה מן הבור." על סף התהום עוד אפשר לעצור ילדי הלילה מבקשים אור.
אהוד בנאי תוכן עניינים
        פרק                                                                                                             עמוד'
1 .      תמצית מנהלים                                                                                         
4
2 .      הקדמה                                                                                                      5
3 .      מבוא                                                                                                         7
4 .      פרק א – סקירת ספרות תיאורטית                                                               16
5.      פרק ב' – השפעות סביבתיות חיצוניות על נושא האלימות                          20
6 .      פרק ג – השפעות סביבתיות פנימיות על  נושא האלימות                            22  7.      פרק ד – מודל SWOT                                                                            
2 4
8 .      פרק ה – תהליך הניהול ושלביו                                                                  26
9.      פרק ו – ניהול המשאב האנושי                                                                  
3 0
1 0.   פרק ז – הרשות המקומית והתושב                                                            33
1 1.  פרק ח' – הקשר בין גופי השלטון                                                               39
1 2.   פרק ט – השוואה עם רשות אחרת – מודיעין                                             42
1 3.  סיכום                                                                                                        45
1 4.   מסקנות והמלצות                                                                                      47
1 5.   אחרית דבר                                                                                               49
1 6.   ביבליוגרפיה                                                                                              50
1 7.   נספחים                                                                                                      52
תמצית מנהלים  בעולם בכלל, ובארץ בכלל, אלימות הנוער הופכת להיות בעיה קשה יותר ויותר משנה לשנה. למעשה זו הפכה להיות אחת הבעיות הקשות ביותר בכל אחת מערי ישראל, וכל עירייה מתמודדת איתה בלי יוצא מן הכלל כמעט, מי פחות ומי יותר.
התפיסה המודרנית של טיפול בנושא אלימות בכלל, ואלימות נוער בפרט, מדברת על מניעה בעזרת המודל האקולוגי – מניעה וטיפול בצורה מערכתית – ע"י שילוב כל הגופים במדינה, בקהילה, גופים ציבוריים וגופים פרטיים, בטיפול בבעיה.
בעבודה זו בדקנו כיצד פועלים הגופים בקהילה אותה אנחנו סוקרים. האם הם עובדים בשילוב. והאם הם עובדים מתוך הגישה המערכתית המתבקשת, בהתאם למודלים ותיאוריות הננקטות היום בנושא, או בהתאם לתיאוריות שהם עצמם דוגלים בהם.
סקרנו את התהליך הניהולי – מצאנו שחסרה בו יד מכוונת לכל אורך התהליך. קיים אומנם רצון, קימת פעילות בנושא (ביצוע), אולם אין מדיניות ואין דגוף מתאם שיכתיבו גישה כוללת, סדרי עדיפויות ושימוש יעיל בתקציב ובכוח האדם שעומד לרשות הארגון – דבר שפוגם בתוצאות הפעילות.
בדקנו גם את הגישה המערכתית בקשר שבין הרשות המקומית והרשות הממשלתית. וגם שם גילינו את אותה בעיה – של חוסר תאום, כפילות ובזבוז משאבים.
ולבסוף בדקנו את הקשר שבין  הרשות והתושב כלקוח – כיצד הרשות מתיחסת אליו וכיצד הוא מתייחס אליה מבחינת הנושא – איך מטפלת הרשות בנושא האלימות מבחינת יחסי ציבור פרסום ודוברות. בעוד שבעיתונות ובתקשורת החופשית נושא האלימות נמצא תדיר, הרי שמכיוון הרשות הנושא לא מדובר כמעטל חלוטין.
אנו ננסה למצוא דרכים בהם ניתן לשפר את הדרך שבה מתמודדת הרשות עם הנושא הכבד והגדול הזה בהשוואה לערים אחרות שהתמודדו עם בעיות דומות ומצאו להם פתרון, או לפחות הפחיתו את רמת האלימות בעירןי הליל