מערכות מידע

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח
שנת הגשה 2005
מספר מילים 2884

תקציר העבודה

תוכן עניינים
תקציר מנהלים .2
מבוא 4
מטלה 1א –9-5
מטלה 1ב –12-10 סיכום
13
שאלה 2 —
16-14
שאלה 3 —
11-10 נספחים —
13-12
ביבליוגרפיה………………………………………………………………..………22
מבוא
החברה אשר בה בחרתי לצורך הניתוח המתבקש בעבודה זו הינה חברת מחלבות גד. בשנת-1980 הוקמו מחלבות גד בישראל. החברה מבססת את ייצורה על סודות מקצועיים שהופכים את כל אחת מהגבינות של גד למובילה בתחומה. בחברה קיימות חמש מחלקות:
·        מחלקת ייצור ·        מחלקת שיווק ומכירות ·        מחלקת הנה"ח וכספים ·        מחלקת לוגיסטיקה ·        מחלקת כח אדם מחלקת הייצור:
במחלקת הייצור בחברה עובדים 20 אנשים אשר אחראים על ייצורן השוטף (במכלול התהליכים המגוונים: חליבה, ייבוש, המלחה וכו') של הגבינות ומוצרי החלב השונים.
במחלקה זו נצפות מספר בעיות. ראשית, ניתן לראות כי המערכת מיושנת, מדובר במערכת עצמאית אשר איננה מסונכרנת עם שאר המחלקות בארגון. מצב דברים זה מקשה על האפשרות לניתוח ולהבנה עמוקה של התהליכים וגורר אחריו  בזבוז משאבים אדיר (בניסיון וטעייה).
בעיה נוספת הינה העובדה כי אין בחברה מערכת אשר צופה תהליכים ובונה אותם מראש- מערכת לניהול פרויקטים. מחלקת שיווק ומכירות:
במחלקה זו עובדים 15 אנשים אשר תפקידם כולל: מציאת אסטרטגיות שיווק חדשניות ודינאמיות.
הרחבת המערך העיסקי של החברה. חשיפה מתמדת לציבור הרחב תוך שמירה על קשר מתמיד עם לקוחותיה (במהלך קשר זה על הסוכנים השונים להכיר את טעמי פלחי השוק השונים ודאוג לספק אותם).  הבעיה אשר צצה בבחינת תפקוד מחלקה זו הינה העובדה כי במחלקה קיימים 4 מחשבים בלבד (ל-15
עובדים), הדבר יוצר "סחבת" של העבודה, עיכוב הליכי ייעול ואנדרלמוסיה.  בעיה נוספת הינה חוסר אינטגרציה בין מערכות ההזמנות, בקרת המלאי והחשבונאות מה שיכול לגרום לאיבוד זמן ("עבודה כפולה").
מחלקת הנה"ח וכספים: במחלקה עובדים 4 מנהלי חשבונות ומנהל כספים אחד אשר אחראיים על ניהול כספי החברה, משכורות העובדים, ניהול הקופה הקטנה וספרי החברה. את עובדי המחלקה משמשים מחשבים מיושנים.
דבר המוביל לסרבול רב כאשר רוצים לשלוף מידע ספציפי. בעיה חמורה ביותר הינה היעדר סנכרון בין המערכת במחלקה לשאר המערכות בחברה (נתונים חסרים, שיקוף בלי נאות של מצבה הפיננסי של החברה וכו'). אין דיוק בנתונים המגיעים לישיבות ההנהלה מה שיכול ליצור קושי בקבלת החלטות נבונות.
מחלקת לוגיסטיקה:
במחלקה זו עובדים 8
אנשים אשר תפקידם מבוסס על קביעת תהליכי עבודה, ניהול מלאי וקבלת החלטות. אבן היסוד לאמינות מערכת לוגיסטית היא שליטה מלאה בנתונים. שליטה כזו מתקיימת, רק כאשר בארגון מוטמעים ומופנמים תהליכי עבודה יעילים ומדויקים  ומערכות מידע תומכות. בחברת מחלבות גד קיימת מערכת מלאי שאיננה אמינה, ואינה מאפשרת לסמוך על הנתונים המתקבלים, המצב שנוצר הוא שהמנהלים חוששים לקבל החלטות, או מקבלים החלטות שגויות כיוון שאינם בטוחים בנכונות המידע. המערכת חסרת שליטה.
 מחלקת כח אדם:
במחלקה זו עובדות 4 בנות האחראיות בין היתר על יישום עובדים במחלקות השונות, השתלמויות לעובדים וקידומים. קושי אדיר אשר נמצא במחלקה זו הינו במעקב אחר הפרטים השונים ( חופשות לעובדים, ימי מחלה, וותק וכ"ו). יחד עם זאת אין גיבוי לנתונים בשום מקום. אין יכולת לנהל ביעילות את כוח האדם בגלל המחשוב הלקוי של המערכות. בעיה נוספת הינה היעדר בניה, עיצוב ותכנון של העתיד ושל המשרות העתידיות. העבודה ללא ביבליוגרפיה