תרגיל בהתנהגות אירגונית

מקצוע
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2006
מספר מילים 1780

תקציר העבודה

MG 601
ניתוח מקרה- חברת British airway(A.B) רקע
חברת B.A עברה בשנים האחרונות תהפוכות רבות מסף פשיטת רגל לחברה מובילה בתחומי התעופה , אחת מהמכובדות בעולם. בעבודה זו ננסה להגדיר את הבעיות המרכזיות של חברת B.A  כפי שהן באו לידי ביטוי בשנות השישים והשבעים וכן בשנות התשעים. את הניתוח נעשה על פי גישת העדשות: האסטרטגית, הפוליטית והחברתית. כאשר אנו באות לנתח את הבעיות המרכזיות אשר אפיינו את חברת B.A בשנים האחרונות, נוכל להצביע על מספר בעיות מרכזיות:
חברת B.A מאופיינת בתרבות עם מנטאליות "צבאית" ובדגשים המאופיינים לצבא, כגון: ניהול נוקשה, היררכיה ברורה, חוסר בהירות בכל הנוגע להגדרות תפקידים, חוסר יעילות ותדמית בעיתית. מה שמעיד על  דפוסי תרבות בעייתיים שעל פיהם היא מתנהלת ויכולת התנהלות מוגבלת. לחברת B.A   בתחילת דרכה לא הייתה דרך ברורה, לא היו מטרות ברורות ומבנה ארגוני מסודר זאת בצל סכנה מתמדת של טרור.
3.      בשנות התשעים עומדת החברה לפני פשיטת רגל חמורה והיה צורך בפעולה נחרצת לשינוי המצב. יישום תוכנית השינוי ביצע מהפכה של ממש בחברה, חברת B.A  התחילה לעלות על "דרך המלך". הצלחה זו גררה את חברת B.A   לבעיות נוספות ומלכוד נוסף כאשר היא הפכה לחברה גלובאלית  מאחר שמאפייניה  נשארו כשל חברה "קטנה".
4.      חברת B.A  לא התאימה באופן ניהולה לסביבה בה היא פעלה ונדרשה לשינויים משמעותיים באופן ניהולה והתאמתה לסביבה החדשה .
-העבודה ללא ביבליוגרפיה!